Transportatorii vor anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor. Ce consecinţe ar putea genera această măsură din Pachetul de Mobilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: getty images
Foto: getty images

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministrului Afacerilor Externe şi Agentului Guvernamental pentru Curtea de Justiţie a Uniunii Europene susţinerea urgentă a României pentru anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor.

Potrivit unui comunicat al transportatorilor, întoarcerea obligatorie acasă a celor 60.650 de camioane româneşti implicate în transport internaţional cross-trade şi cabotaj va duce la curse goale şi la costuri suplimentare semnificative pentru companiile româneşti, generând pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro. 

”Aceste pierderi de venituri şi creşteri ale costurilor vor determina mulţi dintre transportatorii rutieri de mărfuri din România fie să-şi întrerupă activitatea, fie să îşi mute operaţiunile în alte State Membre.”, transmite UNTRR. precizând că, termenul limită pentru anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor este astăzi, 22 februarie 2020.

În acest context, UNTRR împreună cu operatori de transport rutier din România, au depus o acţiune de anulare în faţa Tribunalului General al Uniunii Europene solicitând anularea obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor, introdusă prin Regulamentul (UE) 1055/2020 de modificare a regulilor de acces la profesie şi la piaţa de transport rutier de mărfuri în UE, parte a Pachetului Mobilitate 1 publicat pe 31.07.2020 şi ale cărui prevederi se vor aplica din 21 februarie 2022.    

În acelaşi timp, UNTRR a susţinut acţiunea Guvernului de contestare a Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, şi a transmis Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor studiile şi analizele UNTRR privind impactul negativ al Pachetului Mobilitate 1 asupra transportatorilor romani, realizate pe baza numeroaselor probleme semnalate de firmele româneşti de transport rutier.

De asemnenea, UNTRR a considerat important ca şi transportatorii rutieri români, ca părţi direct afectate, să acţioneze împotriva Pachetului Mobilitate 1 la Curtea Generală a UE, alăturându-se astfel demersurilor României şi ale altor 6 State Membre UE (Bulgaria, Lituania, Ungaria, Polonia, Cipru, Malta), precum şi ale transportatorilor din Bulgaria şi din Belgia.

Totodată, UNTRR salută demersurile suplimentare ale Guvernului României vizând anularea unor dispoziţii ale Pachetului Mobilitate I, respectiv faptul că pe 11.02.2021, au fost introduse cereri privind intervenţia statului român în 12 acţiuni în anularea unor dispoziţii din Pachetul Mobilitate I, introduse de Bulgaria, Cipru, Lituania, Malta, Polonia şi Ungaria.

Recent, Comisia Europeană a publicat rezultatele studiului de evaluare a impactului obligaţiei întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, confirmând impactul negativ major al acestei măsuri asupra mediului şi asupra transportatorilor rutieri Est-Europeni, semnalat de UNTRR în mod constant instituţiilor europene în ultimii ani.

”Per total, această nouă condiţie va determina o scădere a veniturilor României din transportul rutier internaţional de marfă cu 4,5 miliarde EUR, corespunzător unui impact net estimat de 3 miliarde EUR asupra economiei României. Aceasta reprezintă o scădere de 1,4% a PIB-ului României!”, transmit transportatorii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite