Topul celor mai mari retaileri în bricolaj
0Anul 2013 în piaţa românească de bricolaj a fost unul extrem de interesant. Atât prin schimbările din piaţă, prin achiziţiile din industrie, dar mai ales evoluţia pe piaţa de profil, sectorul DIY nu a fost unul lipsit de surprize anul trecut. Primii 10 jucători din piaţă au „muşcat” peste 80% din piaţa de bricolaj.
1. Dedeman, lider incontestabil
CA (2013): 606 mil. €
Profit (2013): 65 mil. €
Dedeman, cel mai mare retailer din bricolajul românesc, a încheiat anul 2013 cu un rulaj de 606 milioane de euro, în creştere cu 12% faţă de anul 2012, când înregistra afaceri de 541 de milioane de euro. În ceea ce priveşte profitabilitatea, Dedeman a raportat pentru anul 2013 un profit net de 65 de milioane de euro, dupa ce în ultimii doi ani a raportat creşteri de 58 milioane euro, respectiv 49 de milioane de euro la finalul anului 2011. La finele anului trecut, Dedeman număra 35 de magazine şi un număr total de 6.489 de angajaţi, în creştere faţă de 5.711 atât cât a raportat la finalul anului 2012.
2. Arabesque, afaceri si profit in scadere
CA (2013): 340 mil. €
Profit (2013): 6,6 mil. €
Gălăţenii de la Arabesque, companie controlată de familia Ropotan, nu a reuşit să se menţină pe un trend ascendent anul trecut, cumulând un rulaj de 340 de milioane de euro, în scădere cu 3% faţă de 350 de milioane de euro cât înregistra în anul 2012. Compania a rămas însă pe profit anul trecut. Arabesque a înregistrat un profit de 6,6 milioane de euro, în uşoară scădere faţă de anul 2012. Numărul de angajaţi a rămas similar cu cel din 2012 (cca. 2.500), la fel şi numărul de magazine, care se ridică la 18 unităţi pe întreg teritoriul ţării şi un magazin în Bulgaria, la Sofia.