Timpul necesar pentru crearea unei firme se reduce. Cum poți înființa o firmă în doar 24 de ore
0Ai o idee de afacere și vrei să știi cum îți poți deschide o firmă? Registrul Comerțului a transmis că acest lucru poate fi posibil și fără a te mai duce la ghișeu. Întregul proces ar dura 24 de ore, iar completarea formularelor se poate realiza online în doar 15 minute.
Instituția este în plin proces de digitalizare, iar, conform reprezentanților Registrului Comerțului, cei care vor să-și deschidă o firmă au nevoie de doar 15 minute pentru a completa și încărca documentele necesare.
Pentru a înființa un SRL, cu asociat unic, tot ce trebuie să faci este să te autentifici prin interconectare cu RO-ID. În cazul în care ai deja cont, te poți autentifica în portalul de servicii al Oficiului Național al Registrului Comerțului.
Ulterior, trebuie să introduci datele personale și să încarci documentele, cum ar fi actul constitutiv, anexa referitoare la înregistrarea fiscală și declarația pe propria răspundere.
„Documentele se încarcă în opis. Se generează cererea, care se semnează cu semnătură electronică calificată și se încarcă pe formular”, a declarat Valentina Burdescu, director ONRC, conform Știrile ProTV.
În cele din urmă, este necesar să achiți o taxă în valoare de 128 de lei, pentru publicarea în Monitorul Oficial.
„Portalul poate să fie accesat 24 de ore din 24, 7 zile în 7”
„Toate cererile care se inițiază până la 23.59 în cursul unei zile, se înregistrează automat și primesc termen de soluționare a doua zi”, a mai spus Burdescu.
„Timpul necesar pentru crearea unei firme se reduce de la 72 la 24 de ore. Portalul poate să fie accesat 24 de ore din 24, 7 zile în 7”, a spus ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan.
De asemenea, răspunsul cu privire la crearea firmei ar urma să fie transmis în cont.
„Știu că a fost nevoie de întreruperea activității Registrului pentru o săptămână, dar de azi beneficiile sunt majore pentru antreprenorii români. Sistemul va fi folosit de două milioane de beneficiari în următorii 5 ani – iar acum sunt deja 1,6 milioane de firme care îl utilizează”, a spus Marcel Ciolacu, președinte al Partidului Social Democrat și prim-ministru.
În aceeași ordine de idei, documentele eliberate de Registrul Comerțului pentru activitățile unei societăți, de la creare și până la radiere, pot fi transmise online.
„Dacă tot am declarat punctul de lucru, ar trebui ca Registrul Comerţului să comunice cu ANAF-ul faptul că mi-am deschis punct de lucru, să nu mai fiu eu nevoit să fac o declarație ulterioară ca acum”, a spus Sterică Fudulea, secretar general IMM-uri.
România și-a propus, conform ministrului Digitalizării, ca 36 de instituții publice să fie digitalizate până la sfârșitul anului 2025.