Termenul de depunere a ofertelor pentru construcţia Autostrăzii Buzău-Focşani, prelungit din nou. „CNAIR a răspuns la peste 600 de solicitări de clarificare”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis vineri că termenul de depune a ofertelor pentru construcţia celor patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focşani, a fost prelungit până la data de 10 mai 2022.

„Joi, 21.04.2022, CNAIR a prelungit până pe 10.05.2022, pe fondul numeroaselor clarificări aduse de către operatorii economici, termenul de depune a ofertelor pentru construcţia celor 4 Tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focşani. Până în prezent, CNAIR a răspuns la peste 600 de solicitări de clarificare.”, au transmis reprezentanţii Companiei.

Informaţiile au fost publicate pe site-ul CNAIR la scurt timp după ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că 5 mai este noul termen de depunere a ofertelor pentru construirea celor patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focşani, Sector al A7 - Autostrada Moldovei.

„5 mai 2022 este noul termen de depunere a ofertelor pentru construcţia celor patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focşani (Sector al A7 - Autostrada Moldovei)! CNAIR a răspuns la peste 600 de solicitări de clarificare, iar licitaţia a fost reluată.”, a scris Sorin Grindeanu, vineri pe pagina sa de Facebook.

Execuţie lucrări Autostrada Buzău – Focşani:

Tronson 1 km 0+000 – km 4+600 Buzău şi Vadu Paşii

Tronson 2 km 4+600 – km 35+400 Vadu Paşii – Râmnicu Sărat;

Tronson 3 km 35+400 – km 71+500 Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni

Tronson 4 km 71+500 – km 82+440 Mândreşti Munteni – Focşani Nord

Potrivit CNAIR, obiectul contractelor îl reprezintă execuţia lucrărilor pentru Autostrada Buzău - Focşani, în lungime de 82,44 km :

TRONSON 1: km 0+000 – km 4+600, Buzău si Vadu Paşii, in lungime de 4,60 km;

TRONSON 2: km 4+600 – km 35+400 Vadu Paşii – Râmnicu Sărat, în lungime de 30,80km;

TRONSON 3 km 35+400 – km 71+500 Râmnicu Sărat – Mândresti Munteni, în lungime de 36,10km.

TRONSON 4: km 71+500 – km 82+440 Mandresti Munteni – Focsani Nord, în lungime de 10,94 km

Sursa citată menţionează că Autostrada Buzău – Focşani face parte din Coridorul 3 – Bucureşti – Regiunea NE (Moldova) (OR3) şi reprezintă o prioritate absolută la nivel naţional.

„Dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcţia unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creşterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii şi atragerea de noi investiţii în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamţ sau nordul Moldovei. Coridorul se desfăşoară la contactul dintre Subcarpaţii Curburii şi Câmpia Română între Ploieşti şi Mărăşeşti, Culoarul Siretului între Mărăşeşti şi Paşcani, Podişul Sucevei între Paşcani şi Siret.”, precizează reprezentanţii Companiei.

Conform acestora, durata contractului pentru Tronsonul 1 este de 80 luni si cuprinde: 20 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor. Pentru Tronsonul 2 durata contractului este de 86 luni şi cuprinde: 26 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Totodată, durata contractului pentru Tronsonul 3 este de 86 luni şi cuprinde: 26 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor, iar pentru Tronsonul 4 durata contractului este de 80 luni şi cuprinde: 20 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

„Durata contractelor de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de antreprenorii desemnaţi câstigători. Anunţurile de tip erată pentru stabilirea noilor termene de depunere a ofertelor vor fi vizibile în perioada imediat următoare, ulterior publicării acestora în cadrul Jurnalului Oficial al Uniunii Europene.”, mai anunţă CNAIR.

La începutul lunii februarie, Sorin Grindeanu anunţa că autostrada Buzău - Focşani intră în faza de licitaţie, odată cu transmiterea în sistemul de achiziţii publice - SICAP a anunţului de participare pentru construcţia tronsoanelor 1 şi 4.

„Astăzi a fost transmis spre SICAP Anunţul de Participare la licitaţia pentru construcţia tronsoanelor 1 şi 4 - Tronsonul 1 (4,60 km): Buzău - Vadu Paşii, Tronsonul 4 (10, 94 km): Mândreşti Munteni - Focşani Nord. Autostrada Buzău - Focşani este una din secţiunile Autostrăzii Moldova (A7) şi face parte din Coridorul 3 - Bucureşti - Regiunea NE (Moldova) (OR3).”, scria Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

La data de 12 februarie, Asociaţia Pro Infrastructură anunţa că au fost lansate la licitaţie şi celelalte două segmente din Autostrada Buzău – Focşani, după ce pe 4 februarie s-a publicat anunţul pentru primele două.

„Un detaliu: finanţarea este prin PNRR, deci, teoretic, toţi cei 82,44 km dintre Buzău şi Focşani trebuie finalizaţi până în 2026. Ca să se întâmple aşa, licitaţiile şi lucrările trebuie să meargă şnur. Termene depunere oferte: 05.04.2022 la T1 şi T4 şi 12.04.2022 la T2 şi T3. Evident, acestea pot fi, şi de obicei sunt, amânate, după ce antreprenorii cer clarificări sau chiar se depun contestaţii.”, mai menţiona API.

Proiectul autostrăzii Buzău - Focşani are o valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA), este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind prevăzut în Master Planul de Transport General.

La finalizarea lucrărilor, Autostrada Buzău - Focşani (al doilea segment al Autostrăzii Moldova) va avea o lungime de 82,44 de km. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite