Team-building-urile, afaceri de milioane: Clienții corporate, dispuși să cheltuie 3.200 euro/noapte

0
Publicat:

Multinaționalele pun mare preț pe bunăstarea angajaților, atât financiară, cât și psihică, motiv pentru care încearcă să-și motiveze sau răsplătească angajații cu tot felul de beneficii, inclusiv team-building-uri sau evenimente de tip incentive.

Tineri corporatiști veseli
Corporatiștii merg deseori în team-building-uri

Team building-ul este o tehnică de management și de resurse umane utilizată pentru îmbunătățirea eficienței și performanței grupurilor de lucru prin diverse activități. Implică multe abilități, analiză și observație pentru formarea unei echipe puternice și capabile.

Obiectivul poate varia, și ține de realizarea viziunii și a obiectivelor organizației. Un team building poate cuprinde o serie de activități, unele mai degrabă de conectare și socializare, altele cu scop educațional. Unele team building-uri conțin o combinație între acestea două, iar acest lucru poate fi ideal pentru anumite echipe. Important este că, de obicei, un team building are ca scop unirea și coeziunea echipei, pentru rezultate mai bune și comunicare.

Destinații preferate și bugete alocate de companii

Principalele criterii pentru clienţii corporate atunci când aleg destinaţia şi locaţia unui eveniment sunt: bugetul, durata deplasării, dotările şi facilităţile locaţiei.

Cele mai apreciate destinații externe de către clienții corporate pentru evenimentele de tip incentive (stimularea angajaților) sunt, potrivit Eximtour, Turcia, Elveția, Italia și Grecia. În același timp, Irlanda și Canada au fost printre cele mai căutate destinații pentru evenimentele de tip training, conferință sau congres. În funcție de pachetul de servicii de călătorie rezervat, clienții corporate au fost dispuși să cheltuie bugete între 400 de euro și 3.200 de euro de persoană. Numărul de participanți a variat între 15 și 100 de persoane pe eveniment.

Cele mai populare destinații din România pentru delegațiile individuale au fost București, Cluj-Napoca și Timișoara. Aceste orașe se remarcă prin multiple oportunități de afaceri și diverse evenimente culturale. La nivel național, unitățile de cazare clasificate la 4 stele au înregistrat cea mai mare cerere, reprezentând 50% din numărul total de 11.000 de nopți de cazare rezervate. Prețul mediu pentru o cameră la 4 stele a fost de 80 de euro pe noapte, cu mic dejun și taxe incluse.

Team-building, minimum 1.600 lei/persoană pentru două nopți

În ceea ce privește evenimentele de team-building organizate în România, corporatiștii au ales stațiuni precum Cheile Grădiștei, Covasna și Băile Felix. În sezonul estival, clienții noștri au ales în special Mamaia, Năvodari și Olimp. Numărul de participanți la evenimentele corporate în România a fost între 40 și 150 de persoane, iar bugetul minim alocat a fost de 1.600 de lei + TVA de persoană pentru un sejur de două nopți cu pensiune completă, activități de team-building și organizarea unei petreceri cu DJ.

Pentru clienţii business travel mai pretențioşi, dispuşi să aloce bugete pe măsură, sunt deseori organizate evenimente ȋn locaţii cu servicii premium, care oferă, pe lȃngă serviciile de cazare şi conferinţe, experienţe gastronomice deosebite, precum şi concepte holistice de Spa&Wellness.

Ce beneficii extrasalariale mai oferă angajatorii

Valoarea medie lunară a beneficiilor extrasalariale a crescut cu 11% față de 2021, ajungând în 2022 la 696 lei/lună pentru fiecare angajat, arată cel mai recent studiu Benefit.

Companiile din zona serviciilor financiare sunt pe primul loc la capitolul beneficiilor extrasalariale oferite angajaților, cu un buget mediu de 792 lei/lună pentru fiecare angajat.

Topul celor mai dorite beneficii extrasalariale în anul 2022 a rămas același ca în anul precedent, înregistrând însă creșteri semnificative la nivel de preferințe în rândul angajaților: cadourile – beneficii în natură (28%, cu o creștere de 44% față de 2021), turismul intern, prin voucherele de vacanță (25%, cu o creștere de 50% față de 2021) și cadourile oferite pentru ocazii speciale (15%, cu o creștere de 39% față de 2021).

Următorul beneficiu preferat de angajați este reprezentat de telemuncă, acesta fiind un beneficiu care a apărut anul trecut, fiind folosit și pentru plata utilităților, într-o perioadă în care costurile au crescut semnificativ, devansând beneficiile din zona de sănătate, care acum completează top cinci. Topul exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul #1 preferat de angajații din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite