SUA nu sunt pregătite să concureze cu Beijingul la producția de vehicule electrice, consideră șeful Ford

0
Publicat:

Statele Unite nu sunt încă pregătite să concureze cu China la producția de vehicule electrice, susține președintele executiv al Ford Motor, Bill Ford, relatează Reuters.

Logoul Ford, Foto: Arhivă Adevărul
Logoul Ford, Foto: Arhivă Adevărul

S-au dezvoltat foarte repede și le-au dezvoltat la scară largă. Și acum le exportă", a declarat Ford pentru programul de duminică „Fareed Zakaria GPS” de la CNN. „Nu sunt aici, dar vor veni aici, credem că, la un moment dat, trebuie să fim pregătiți și ne pregătim”, a mai spus Ford.

În februarie, producătorul de automobile a anunțat planuri de a investi 3,5 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Michigan, într-o afacere care a implicat utilizarea tehnologiei companiei chineze de baterii CATL, atrăgând astfel atenția senatorului american Marco Rubio, care a cerut administrației Biden să revizuiască afacerea.

Bill Ford, care este strănepotul fondatorului companiei, Henry Ford, a declarant pentru CNN că uzina de baterii din Michigan este o șansă pentru inginerii Ford de a învăța tehnologia și apoi de a o folosi ei înșiși.

Este (Michigan) o unitate Ford deținută în totalitate. Ei vor fi angajații noștri și tot ceea ce facem este să acordăm licență pentru tehnologie. Asta este.”, a spus sursa citată.

CEO-ul Ford, Jim Farley, a declarat în mai că producătorii chinezi de vehicule electrice sunt principalii rivali în acest sector și că Ford are nevoie de un brand distinctiv sau de costuri mai mici pentru a-i învinge pe producătorii de automobile chinezi.

Cred că îi vedem pe chinezi ca principalul competitor, nu GM sau Toyota. Chinezii vor fi puterea", a spus el.

La începutul acestei luni, Jim Farley afirma că mașinile electrice ar putea să nu ajungă la paritatea costurilor cu cele cu motoare cu combustie internă până după 2030.

Vorbind la o conferinţă a investitorilor, şeful Ford a declarat că vehiculele electrice vor continua să fie mai scumpe decât cele cu motoare cu combustie internă până la a doua şi a treia generaţie de vehicule care vor intra în producţie după 2025. Compania a anunţat recent că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat de între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de trei miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite