Românii, obsedaţi să-şi facă stocuri: unele produse au înregistrat creşteri cu 600% într-o săptămână

Românii, obsedaţi să-şi facă stocuri: unele produse au înregistrat creşteri cu 600% într-o săptămână

Românii par să fie obsedaţi să îşi facă stocuri în mod obişnuit, nu numai în situaţii de criză, fenomen care a atins apogeul în prima săptămână de la instaurarea situaţiei de urgenţă la nivel naţional.

Ştiri pe aceeaşi temă

Explozia efectivă a cumpărăturilor s-a produs în săptămâna în care mai multe restricţii au fost comunicate la nivel naţional ( săptămâna 9-15 martie) înregistrându-se o creştere generală de 76% faţă de aceeaşi săptămână a anului anterior, pentru toate categoriile monitorizate de RetailZoom.
 
E săptămâna în care s-a anunţat şi suspendarea cursurilor, iniţial până pe 22 martie, cu posibilitate de prelungire. În acelaşi timp, stocurile din magazine s-au epuizat pentru anumite produse pe fondul unei cereri fără precedent.
 
Retail Zoom monitorizează vânările din Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress şi din peste 3.000 de magazine din comerţul modern internaţional. Au fost monitorizate vânzările a 183 de categorii alimentare, de îngrijire personală şi a casei
 
Top-ul de 25 categorii alimentare ce au contribuit cel mai mult la creşterea de 75 din săptămâna a 11-a din 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 a sectorului alimentar este reprezentat de ingrediente de bază pentru pregătirea meselor, în principal carne şi mezeluri, ulei, brânză, apă, fructe şi legume, conserve şi produse de băcănie.
 
Pe lângă acestea însă, alte categorii ce au înregistrat minim 300% creştere, au fost conservele de carne 625% alcoolul pur 418% si drojdia 366%. Produsele de igienă personală au înregistrat un salt al vânzărilor în prima săptămâna a restrictiilor generate de inceputul epidemiei Coronavirus în România.
 
Hârtia igienică si săpunul au înregistrat vânzări uriaşe, contribuind cel mai mult la creşterea efectivă a vânzărilor de produse dedicate îngrijirii personale, în timp ce serveţelele umede au devenit produsul campion al creşterilor vânzărilor de aproape 8 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 
 
   
 
În săptămâna 9-15 martie se produce prima explozie a vânzărilor, înregistrându se o creştere generală de 76% faţă de aceeaşi săptămână a anului anterior, pentru toate categoriile monitorizate de RetailZoom.
 
  • Este de remarcat faptul că 29 dintre categoriile monitorizate au inregistrat creşteri de peste 100 vs 2019 ,23 dintre acestea fiind categorii de produse alimentare
  • Coşul de cumpărături în această perioadă a fost compus preponderent dintr un mix de categorii de stocare ce au contribuit cel mai mult la cresterea generală Între toate tipurile de produse, cea mai mare creştere au înregistrat o produsele de îngrijire personală 113 urmate de cele de curăţenie sau de îngrijire a casei 100 şi de cele alimentare 75 Pentru toate aceste grupe de produse creşterile sunt fără precedent faţă de nivelul obişnuit al unei săptămâni, rivalizând cu vânzările premergătoare Paştelui sau Crăciunului
  • Creşterea vânzărilor pentru produsele alimentare a concurat, spre exemplu, cu perioada vânzărilor de Paşte din 2019 Spre exemplu, cumpărăturile de produse de băcănie au atins în această săptămână de două ori şi mai bine 110 valoarea înregistrată anul trecut de Paşte, în săptămâna ce a precedat sărbătoarea pascală
  • Preţurile nu au înregistrat o creştere la nivel general, ci doar pentru anumite categorii de produse, determinate în principal de unele dintre articole le listate Este posibil însă ca aceste creşteri de preţ să fie vizibile începând din a doua parte a lunii martie Un comportament observat este acela al tranziţiei cumpărătorilor către ambalaje mai mari ce sunt, în mod evident, mai scumpe sau către produsele ieftine
  • Singurele produse care înregistrează descreşteri ale vânzărilor în această săptămână sunt produsele de machiaj, parfumurile şi cele de îngrijire a unghiilor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: