Modernizarea unui tronson din DN6 Alexandria – Craiova avansează după mai bine de un deceniu de întârzieri

Modernizarea unui tronson din DN6 Alexandria – Craiova avansează după mai bine de un deceniu de întârzieri

Foto: Facebook Cătălin Drulă

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a transmis, marţi, că, după mai bine de un deceniu de întârzieri, reabilitarea tronsonului 2 dintre Mihăeşti şi Caracal, parte din DN6 Alexandria - Craiova, avansează în sfârşit. Licitaţia a fost relansată în martie şi s-au depus 12 oferte.

„Mă bucur să anunţ că, după mai bine de un deceniu de întârzieri, reabilitarea tronsonului 2 dintre Mihăeşti şi Caracal, parte din DN6 Alexandria - Craiova, avansează în sfârşit. Licitaţia pentru acest proiect a fost relansată în luna martie a acestui an, iar astăzi s-au depus 12 oferte în cadrul procedurii”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
 
Potrivit acestuia, în afară de repararea covorului asfaltic pe cei 48 de km ai lotului care se află pe raza Judeţului Olt, modernizarea acestui drum presupune şi reabilitarea a 9 poduri, inclusiv reparaţii capitale la podul peste râul Olt de la Stoeneşti.
 
Proiectul valorează circa 300 de milioane de lei, conform estimărilor, şi va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare - POIM.
 
„Execuţia lucrărilor va dura cel mult 18 luni, conform cerinţelor Companiei de drumuri. În paralel, pentru sudul şi sud-estul ţării avansăm şi cu proiectele pentru alte drumuri de mare viteză care vor oferi o alternativă la circulaţia pe drumurile naţionale şi, implicit, degrevarea acestora de trafic”, mai anunţă ministrul.
 
Acesta prezintă şi stadiul proeiectelor la care se referă:
 
Craiova - Lugoj: am lansat la începutul lunii licitaţia pentru proiectare;
 
Craiova - Târgu Jiu: contractul pentru proiectarea la cheie a fost semnat în martie 2021;
 
Craiova Piteşti - tronsonul dintre Slatina şi Balş va fi dat în folosinţă anul acesta;
 
Bucureşti - Alexandria: licitaţie lansată luna trecută pentru proiectare.
 
Compania de Drumuri a lansat în martie o licitaţie cu o valoare cuprinsă între 290 şi 329 de milioane de lei, fonduri europene pentru reabilitarea segmentului din judeţul Olt, aceasta fiind a treia încercare de modernizare în ultimii 10 ani.
 
Primul contract a fost semnat în 2011 cu firma românească Romstrade şi apoi reziliat un an mai târziu. Ulterior, timp de cinci ani CNAIR nu a reuşit să găsească un nou constructor, iar atunci când l-a găsit, în 2017, l-a descalificat şi a anulat licitaţia (n.r. firma din Italia Tirrena Scavi fusese desemnată câştigătoare. Tirrena Scavi lucrează acum pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti şi pe Centura Bucureşti Nord).
 
Proiectul pentru modernizarea DN 6 are finanţare europeană nerambursabilă prin POIM, iar CNAIR punctează în primul rând preţul ofertei, componenta financiară având o pondere de 88 %. „Obiectivul general al contractului îl reprezintă modernizarea şi reabilitarea DN 6 pe sectorul cuprins între km 132+435 – km 185+230, în conformitate cu standardele de trafic româneşti şi europene, în vederea asigurării unui grad sporit de siguranţă. Sectorul de drum se desfăşoară de la limita dintre judeţele Teleorman şi Olt până la limita dintre judeţele Olt şi Dolj”, notează Compania de Drumuri în documentaţia de achiziţie.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările