Homor, CNAIR: Fiecare direcţie regională va avea de finalizat un proiect sau două în regie proprie. Vrem să evităm constructorii neserioşi

Homor, CNAIR: Fiecare direcţie regională va avea de finalizat un proiect sau două în regie proprie. Vrem să evităm constructorii neserioşi

CNAIR a decis recent să achiziţioneze un număr mare de utilaje pentru a putea desfăşura lucrări în regie proprie FOTO Adevărul

Fiecare direcţie regională a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) va avea de finalizat un proiect sau două în regie proprie, pentru a evita impedimentele legate de constructorii neserioşi, a declarat Cătălin Homor, directorul general al Companiei, care a subliniat succesul finalizării în regie proprie a lotului III al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, supranumit "autostrada scufundată".

Ştiri pe aceeaşi temă

Homor susţine că succesul înregistrat odată cu finalizarea lucrărilor pe lotul III al Autostrăzii Orăştie-Sibiu de către CNAIR, în regie proprie, trebuie multiplicat în viitor pentru a evita impedimentele legate de constructorii neserioşi.

”A fost un proiect şi din punct de vedere al calităţii, vrem să repetăm această experienţă. Vrem să evităm tot felul de impedimente legate de constructori neserioşi, care au venit să facă bani, nu construcţii”, a declarat Homor, într-o conferinţă de presă, potrivit News.ro.

Directorul general al CNAIR a subliniat că fiecare direcţie regională va avea de finalizat un proiect sau două în regie proprie, unele fiind complet noi, iar altele fiind lucrări blocate de mai mulţi ani.

Homor a arătat că, deşi regia are angajaţi cu experienţă, mai trebuie angajaţi oameni. CNAIR a anunţat recent că va scoate la concurs mai multe posturi, printre care un post de şef de unitate de implementare de proiecte în direcţia de autostrăzi şi drumuri expres, 30 de posturi de inginer, două de ecolog şi unul de arheolog.

Homor a mai spus că CNAIR are un deficit de aproape 200 de angajaţi, iar până la finalul anului va scoate la concurs 80 de posturi. „Vom scoate 80 posturi la concurs până la finalul anului. În prezent, deficitul de personal se ridică la aproape 200 de angajaţi“, a afirmat Homor.

Totodată, CNAIR a decis recent să achiziţioneze "un număr mare de utilaje" pentru a putea desfăşura mai eficient lucrări în regie proprie, în contextul în care noua strategie a companiei este ca fiecare direcţie regională să poată finaliza în regie proprie un proiect de o complexitate medie, cum ar fi centurile oraşelor Suceava şi Balş.

Homor a anunţat că, în prezent, sunt 15 proiecte care se vor realiza în regie proprie, dar că lista se poate extinde. Astfel, iată lucrările pe care CNAIR le va derula în regie proprie: 

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti va finaliza un drum de legătură între Drumul Naţional 5, care leagă Capitala de graniţa cu Bulgaria, şi Vama Giurgiu. Drumul va avea o lungime de 5,5 kilometri şi două benzi pe sens, iar termenul de finalizare este noiembrie 2017.
 
DRDP Braşov va finaliza reabilitarea Drumului Naţional 73A (DN 73A), care face legătura între Predeal şi comuna Şercaia, judeţul Braşov. În plus, direcţia va finaliza şi centura oraşului Făgăraş.
 
DRDP Iaşi se va ocupa cu finalizarea centurilor oraşelor Bârlad şi Suceava. Pentru centura Bârlad, CNAIR a anunţat marţi că a depus la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire a revizuirii studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare care va avea o lungime de 11,3 kilometri, patru poduri şi trei pasaje.
 
DRDP Craiova va administra lucrările la centura Balşului, din care o parte va face parte din autostrada Craiova-Piteşti. În plus, direcţia va reabilita DN 65, care face legătura între Craiova şi Piteşti pe o distanţă de 121 de kilometri.
 
DRDP Cluj va finaliza centurile ocolitoare în cazul oraşelor Zalău, judeţul Sălaj, Carei, judeţul Satu Mare, şi Săcuieni, judeţul Bihor.
 
DRDP Timişoara va termina centura oraşului Arad, nivelul lucrărilor fiind în prezent la 70%. Lucrările au fost începute în 2011 şi abandonate ulterior, contractul fiind reziliat. Direcţia estimează că are nevoie de patru luni pentru a termina acest proiect.
 
Totodată, aceeaşi direcţie are în plan terminarea lucrărilor la centura oraşului Timişoara, lungă de 24 de kilometri şi având 12 poduri şi pasaje. Lucrările urmează a începe în 2018 şi să fie terminate în 2019, valoarea proiectului fiind estimată la 80 milioane euro. DRDP Timişoara mai are în plan reabilitarea DN 76, Ioneşti-Vârfurile, pe o distranţă de 14 kilometri.
 
DRDP Constanţa va reface DN 2A, care leagă oraşele Urziceni şi Constanţa, pe tronsonul cuprins între kilometrul 141 şi 162. În plus, direcţia are în plan terminarea lucrărilor la centura care va înconjura lacul Techirghiol, judeţul Constanţa, pentru a uşura drumul şoferilor care vor să ajungă în sudul litoralului. Durata lucrărilor este estimată la trei ani.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările