Fiscul rămâne fără 3.000 de angajaţi în următorii 3 - 5 ani

Fiscul rămâne fără 3.000 de angajaţi în următorii 3 - 5 ani

Foto Inquam Photos Octav Ganea

Fiscul rămâne fără 3.000 de angajaţi în următorii 3 - 5 ani, după cum a anunţat chiar şefa ANAF, Mirela Călugăreanu, precizând că instruirea înlocuitorilor acestora durează circa 2 ani, fiind imperios necesară demararea de urgenţă a procedurii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) are la acest moment un număr de 2.600 posturi vacante, iar în perspectiva următorilor 3-5 ani, din agenţie vor ieşi în mod natural prin pensionare sau alte modalităţi peste 3.000 de angajaţi, a declarat şefa ANAF, Mirela Călugăreanu, într-o conferinţă organizată de DCnews, scrie Hotnews
 
„Trebuie să acţionăm din timp pentru că timpul minim de formare al unui angajat în interiorul sistemului fiscal este în general de 2 ani”, a spus ea, precizând că în prezent ANAF are 22.000 de angajaţi.
 
Controalele fiscale au început să se realizeze de la distanţă. Potrivit acesteia, obiectivul este ca ponderea verificărilor la distanţă să reprezinte 30% din totalul acţiunilor.
 
„Aş dori să subliniez că reformele ANAF vizează două mari aspecte: relaţia cu cetăţeanul şi simplificarea conformării, pentru că este un lucru bine ştiut, cei mai mulţi cetăţeni sunt de bună-credinţă şi doresc să se conformeze, de aceea ANAF este datoare să arate respectul pentru contribuabilii care vor să îşi plătească taxele prin servicii de calitate. Al doilea aspect major îl reprezintă eficientizarea colectării veniturilor bugetului general consolidat, alinierea la media europeană din această perspectivă.
 
Din punct de vedere al eficienţei colectării, apreciem că acest lucru se poate numai prin sprijinirea conformării pe de-o parte, pe de altă parte, prin prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale. Efectele aşteptate sunt reprezentate de reducerea decalajului fiscal, mai ales în zona TVA, de reducerea ratelor fiscale şi de creşterea veniturilor colectate de ANAF ca şi pondere în PIB. 
 
În ceea ce priveşte conformarea fiscală şi combaterea evaziunii fiscale este clar că rolul este al ANAF. Cum poate îndeplini ANAF acest rol? În primul rând, reformarea agenţiei prin digitalizare reprezintă o direcţie de acţiune esenţială. Dar alături de digitalizare este necesară implementarea unei strategii şi a unui management modern, a resurselor umane pe care ANAF le are: pe de-o parte, dezvoltarea competenţelor şi, pe de altă parte, întinerirea aparatului pe care ANAF îl are”, a precizat preşedinteleANAF, Mirela Călugăreanu, în exclusivitate pentru DC NEWS.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările