Enel Energie şi Enel Muntenia, amendate cu 400.000 de lei pentru nereguli privind facturile de gaze. Reacţia companiilor

Enel Energie şi Enel Muntenia, amendate cu 400.000 de lei pentru nereguli privind facturile de gaze. Reacţia companiilor

Enel Energie şi Enel Muntenia au fost amendate de ANRE cu câte 200.000 de lei din cauza neregulilor privind emiterea facturilor de gaze naturale, a informat luni Autoritatea.

Ştiri pe aceeaşi temă

În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societăţile ENEL ENERGIE şi ENEL ENERGIE MUNTENIA au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conţinând schema de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.
 
În ceea ce priveşte domeniul gazelor naturale, societăţile ENEL ENERGIE şi ENEL ENERGIE MUNTENIA, nu au emis facturi clienţilor beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021.
 
Surse din piaţă au declarat pentru „Adevărul” că numărul clienţilor care primesc gaze naturale de la cele două companii este de circa 100.000.
 
Pentru faptele săvârşite în domeniul gazelor naturale, societăţile în cauză au fost sancţionate cu amendă contravenţională după cum urmează:
 
ENEL ENERGIE 200.000 lei
ENEL ENERGIE MUNTENIA 200.000 lei
 
Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 şi aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia.
 
Pe măsură ce vor fi finalizate şi celelalte acţiuni de control având ca tematică aplicarea schemei de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, concluziile şi eventualele sancţiuni şi măsuri aplicate vor fi făcute publice.
Reamintim clienţilor finali care sunt paşii de urmat dacă au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale:
Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. 
În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată.
Recomandăm clienţilor finali de energie electrică/gaze naturale următoarele:
să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;
să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis
să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; 
să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.
 
 

Reacţia companiilor Enel

 
 
Ulterior, reprezentanţii celor două companii au precizat, la solicitarea „Adevărul”:
 
Clienţii Enel Energie şi Enel Energie Muntenia beneficiază, în perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, de compensaţii şi de plafonarea preţurilor atât la gazele naturale, cât şi la energia electrică, în conformitate cu noile reglementări. Facturile aferente consumului de gaze naturale pentru luna noiembrie 2021 au fost emise pentru clienţii persoane fizice, având corect implementată schema de compensare şi pe cea de plafonare a preţurilor aşa cum a fost stabilită prin legislaţia specifică. În mod similar se procedează pentru persoane juridice care au solicitat beneficiile aferente plafonării şi exceptărilor. 

A fost un efort operational fără precedent din partea Enel Energie şi Enel Energie Muntenia, generat de nevoia de modificare în regim de urgenţă a sistemelor informatice pentru implementarea schemei reglementate prin acte legislative succesive, ultimele fiind publicate în Monitorul Oficial din data de 18 decembrie 2021. 

Aşadar, clienţii persoane fizice au primit o singură factură, corectă, pentru intervalul de consum menţionat, termenul de plată fiind cel agreat în contract, fără nicio altă modificare.”.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările