Defecţiune majoră la Casa de Pensii: atac cibernetic sau eroare de soft?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice prezintă o defecţiune majoră, în condiţiile în care aproape toate serviciile către pensionari sunt prestate online, neştiindu-se dacă este vorba despre un atac cibernetic sau de o eroare de soft.

Indiferent de secţiunea pe care doriţi să o accesaţi, pe site-ul Casei Naţionale de pensii se afişează următorul mesaj: „Nu ai roluri necesare pentru a accesa acest modul”.

În plus, în cazul apelului la numărul de telefon afişat încă pe site-ul CNPP se transmite mesajul „număr incorect”.

cnpp eroare soft 21 aprilie 2020

Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) a anunţat că din data de 11 martie a suspendat activitatea cu publicul atât la sediul central, cât şi la sediile teritoriale din motive de siguranţă medicală legate de răspândirea coronavirusului.

„Din motive de siguranţă medicală, legate de prevenirea răspândirii şi infectării cu coronavirus, Casa Naţională de Pensii Publice anunţă că activitatea de audienţe, atât la sediul central cât şi la sediile Caselor teritoriale de pensii, va fi suspendată începând cu data de 11.03.2020 şi până pe data de 31.03.2020, urmând ca, în funcţie de evoluţia situaţiei, să fie anunţate alte decizii”, informa atunci CNPP.

În acest scop, vor fi popularizate datele de contact (telefon, adresa de e-mail) ale instituţiei (CNPP şi case teritoriale) şi va fi dezvoltată activitatea de relaţii cu publicul la distanţă, după cum urmează:

  • prin alocarea unui număr suplimentar de personal care să răspundă la numerele de telefon alocate acestui tip de activitate;
  • prin desfăşurarea acestei activităţi pe toată durata zilei de lucru.

Aceste măsuri nu se aplică următoarelor tipuri de servicii:

  • depunerea, respectiv ridicarea de documente la/de la sediul instituţiei;
  • solicitarea ajutoarelor de deces;
  • activitatea de expertiză medicală;
  • alte situaţii excepţionale, urgente.

 Pentru aceste situaţii de excepţie, vor fi luate următoarele măsuri minimale:

  • păstrarea unei distanţe de cel puţin un metru între solicitant şi funcţionarul public de la ghişeu, precum şi între publicul aflat în sediul instituţiei;
  • asigurarea unui aflux controlat al publicului în spaţiile închise ale caselor teritoriale de pensii.

Pentru celelalte tipuri de servicii recomandăm să se apeleze la poştă (letrică sau electronică), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea şi documentele în cauză vor fi transmise în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Începând cu aceeaşi dată, se suspendă activitatea de la punctele de lucru ale caselor teritoriale de pensii (acolo unde acestea există), cu excepţia primirii de dosare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite