Cum s-a schimbat coşul de cumpărături al românilor după invadarea Ucrainei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Izbucnirea războiului din Ucraina a generat, într-un timp foarte scurt, o transformare a modului în care oamenii cumpără şi consumă. Potrivit datelor transmise de eMAG, în primele zile de la declanşarea conflictului din ţara vecină, românii au cumpărat de trei ori mai multe lanterne, în vreme ce pentru generatoare cererea a crescut de 3,5 ori.

Sursa citată menţionează că, după declanşarea războiului, românii au amânat cumpărarea de bunuri de folosinţă îndelungată şi s-au concentrat asupra lucrurilor de bază şi asupra siguranţei personale. Între timp, de la finalul lunii martie, comportamentul de consum a revenit la normal, informează Libertatea.

Reprezentanţii eMAG arată că în jurul datei de 24 februarie au observat un interes crescut pentru produse precum cafea, scutece şi şerveţele pentru copii, hrană pentru animale, produse de îngrijire personală şi de curăţenie. 

„Am observat creşteri ale vânzărilor de aproape 10% pentru unele branduri de scutece, 35% pentru anumite branduri de cafea şi aproape 45% la produse de îngrijire pentru copii. Însă este dificil de corelat această tendinţă cu momentul izbucnirii conflictului militar din Ucraina”, punctează reprezentanţii companiei. 

Conform acestora, există însă categorii de produse care pot fi legate direct de conflagraţia din ţara vecină. 

„Numărul de comenzi pentru lanterne s-a triplat, iar pentru generatoare a fost înregistrată o creştere de 3,5 ori a cererii la nivelul întregii categorii. Credem că această creştere se datorează, în bună măsură, şi donaţiilor efectuate în acea perioadă de diferite companii sau ONG-uri către populaţia ucraineană”, arată reprezentanţii eMAG. 

În ultimele săptămâni însă, retailerul a observat că oamenii au început să revină la obiceiurile de consum de dinainte de izbucnirea conflictului militar. 

„Din punctul de vedere al comportamentului de consum, în primele zile de după izbucnirea conflictului militar din Ucraina am observat că oamenii au amânat achiziţia unor bunuri de folosinţă îndelungată şi s-au concentrat asupra lucrurilor de bază şi asupra siguranţei personale. Începând cu finalul lunii martie, oamenii au revenit treptat la obiceiurile de consum de dinainte de izbucnirea acestei crize”, arată eMAG. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite