Clienţi păcăliţi cu un SMS că au câştigat un laptop. Ce pot păţi

Clienţi păcăliţi cu un SMS că au câştigat un laptop. Ce pot păţi

Mai mulţi consumatori au primit mesaje în legătură cu un presupus premiu acordat de Altex, însă compania susţine că este vorba de o campanie falsă, derulată de escroci.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mai mulţi consumatori din România au primit în perioada recentă un mesaj de tipul: „Felicitări! ALTEX v-a desemnat câştigătorul unui laptop LENOVO şi suma de 10.000€. Pentru informaţii apelaţi la acest nr. de telefon”.

Altex România susţine însă că campania la care se face referire în mesaj nu este organizată de companie, fiind o campanie falsă, înşelătoare, derulată de escroci care folosesc cartele pre-pay şi astfel nu pot fi identificaţi.

Cazurile de fraude sau tentativele de tip phising făcute prin intermediul mesajelor trimise pe telefoanele mobile s-au înmulţit semnificativ în ultimii ani folosindu-se cartele pre-pay care nu permit identificarea apelantului. Pentru a părea credibile, cei care au asemenea tentative de înşelare a consumatorilor folosesc mesaje în numele unor companii, instituţii cunoscute sau chiar în numele unor furnizori sau autorităţi de stat.

În cazul în care se solicită returnarea apelului, numărul respectiv poate fi unul cu suprataxă folosit în scopul încărcării notei de plată a utilizatorului în beneficiul persoanelor care derulează respectiva acţiune de înşelăciune. Astfel, se creează pagube însemnate persoanelor de bună credinţă care devin victime ale acestei înşelăciuni, pentru care nu putem lua măsuri de prevenire în condiţiile actuale de achiziţie a cartelelor pre-pay.

Pentru protecţia cetăţenilor, Altex consideră necesară înregistrarea cartelelor pre-pay la achiziţia acestora în baza documentelor de identitate, aspect ce ar conduce la identificarea rapidă de către organele abilitate a persoanelor care derulează astfel de acţiuni de înşelătorie.

„Facem un apel public către operatorii de telefonie mobilă de a se alătura în lupta împotriva înşelăciunii, escrocheriei şi phisingului prin intermediul cartelelor pre-pay care creează victime la nivelul societăţii.  Apelăm la operatori pentru a nu mai vinde cartele pre-pay decât în punctele autorizate de colectare a datelor personale, în acelaşi regim cu abonamentele, contribuind astfel la eliminarea apelurilor şi campaniilor frauduloase. Conform celui mai recent raport al GSMA, condiţii similare pe piaţa telefoniei mobile, în ce priveşte dovada identităţii utilizatorilor se înregistrează în alte 16 ţări la nivel european, printre care Marea Britanie, Irlanda, Suedia, Finlanda, Danemarca, Islanda, Portugalia, Cehia”, afirmă Dan Ostahie, CEO Altex România.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările