Câţi kilometri de autostradă au dat în folosinţă Guvernele Dragnea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
autostrada transilvania gilau - nadaselu

Politicile guvernamentale din ultimii ani, de când se află la putere coaliţia PSD-ALDE, au dat uitării proiectele de infrastructură rutieră, absolut necesare dezvoltării economiei româneşti. În fiecare an sunt inaugurate bucăţele de autostradă, cea mai mare parte a proiectelor fiind iniţiate de vechile guvernări şi chiar realizate de acestea.

Ca atare, în ultimii ani, au fost inaugurate doar 3 bucăţi din două autăstrăzi.

Potrivit datelor puse la dispoziţia „Adevărul” de către Asociaţia Pro Infrastructura, în 2016 s-au inaugurat 0 kilometri de autostradă, deşi în decembrie 2016 fuseseră finalizate lucrările la Autostrada A1 Dumbrava/Traian Vuia-Margina.

Aceşti 16 kilometri au fost inauguraţi cu mare pompă în anul următor, 2017, dar abia în primăvară.

„În 2017 s-au mai finalizat încă 12,45 kilometri din A10 (lotul 3 între Aiud şi Decea/Unirea), dar nu s-au deschis traficului în acel an, ci abia pe 30 iulie 2018. Tot în 2017 au fost finalizate lucrările a 8,7 kilometri din A3 între Gilau şi Nădăşelu”, susţine asociaţia.

În 2018, pe lângă cei 12,45 kilometri aferenţi lotului 3 din A 10, s-au mai deschis, pe 30 iulie, încă 16,30 kilometri din lotul 4 al aceleiaşi autostrăzi, rezultând un total de 28,75 kilometri deschişi traficului rutier.

„Teoretic, în acest an se vor m ai inaugura 0,766 kilometri (766 de metri) pe A3 în nodul Gilău, o reminiscenţă a contractului Bechtel, plus  8,7 kilometri din A3 Gilău-Nădăşelu,care erau gata din noiembrie 2017. Sperăm ca aceşti 9,466 kilometri să fie deschişi traficului rutier undeva luna aceasta, spre final. Tot în 2018 ar trebui inauguraţi 6,5 kilometri din A3 Petricani-Popasului - DNCB (în Bucureşti). Tot teoretic, se mai pot inaugura 3,6+10,1 kilometri între Iernut şi Aeroport Tg. Mureş (Autostrada A3), dar numai dacă se rezolvă cu recepţia parţială a nodului Iernut, dacă Poliţia Rutieră îţi dă acordul. E complicat de explicat. Altfel, aceşti kilometri vor fi gata 100% pentru deschidere, dar nu vor fi deschişi”, a declarat Ionuţ Ciurea, reprezentant Pro Infrastrctura.

În exploatare (kilometri reali, nu kilometri de numerotare) începând cu ultima inaugurare din 30.07.2018:

A1: Bucureşti-Piteşti 109,66 kilometri

A1: Sibiu-Sebeş-Orăştie-Simeria-Deva 132,43 kilometri

A1: Margina-Timişoara-Arad-Nădlac 159,56 kilometri

A2: Bucureşti-Cernavodă-Medgidia-Constanţa 203,00 kilometri

A3: Bucureşti/DNCB-Ploieşti 56,29 kilometri

A3: Câmpia Turzii-Gilău (Cluj vest) 51,78 kilometri

A4: Constanţa bypass 22,20 kilometri

A6: A1-Centura Lugoj 11,40 kilometri

A10: Turda-Aiud Sud 28,75 kilometri *aproximativ 4 kilometri (între nod Aiud şi limita cu lotul 2) nu pot fi folosiţi

A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 kilometri lungime aproximativă

---------------------------------------------------------------------

TOTAL KILOMETRI REALI ÎN EXPLOATARE: 777,07 kilometri

---------------------------------------------------------------------

A1: 401,65 kilometri din total 581,04 kilometri, 69,12%

A2: 203 kilometri din total 203 kilometri, 100%

A3: 108,07 kilometri din total 610,727 kilometri, 17,69%

A4: 22,20 kilometri din total 82,20 kilometri, 27%

A6: 11,40 kilometri din total 273 kilometri (estimare), 4,18%

A10: 28,75 kilometri din total 70 kilometri, 41,07%

A11: 2 kilometri (aproximativ) din total 128 kilometri (estimare), 1,56%

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite