Apeluri către fix mai ieftine. Românii vorbesc doar 8 minute pe lună la telefonul fix

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea de Reglementarii în Comunicaţii propune scăderea tarifelor pentru terminarea apelurilor fixe, de la data de 1 august, din cauză că telefonia fixă e din ce în ce mai puţin folosită. Un român vorbeşte doar 8 minute pe lună la telefonul fix.

„Supunem astăzi consultării publice o scădere de aproximativ 30%, până la 0,097 eurocenţi/minut, a tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe, începând cu data de 1 august 2020. Continuăm astfel eforturile Autorităţii de a susţine o piaţă telecom competitivă în România, cu oferte atractive şi convenabile pentru români”,  a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor la puncte fixe

Potrivit documentelor consultate de ANCOM, începând cu data de 1 august 2020 operatorii de telefonie fixă desemnaţi de Autoritate ca având putere semnificativă de piaţă, printre care şi Telekom, RCS & RDS, Orange sau Vodafone, vor putea aplica un tarif de maxim 0,097 eurocenţi/minut în cazul apelurilor naţionale, apelurilor iniţiate din Spaţiul Economic European (SEE), precum şi în cazul apelurilor iniţiate din reţele din afara SEE, dacă acordurile internaţionale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.

Determinarea tarifului

În prezent, tariful maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe este de 0,14 eurocenţi/minut şi a fost stabilit de ANCOM începând cu 1 aprilie 2014, pe baza unui model de calculaţie a costurilor de tip LRIC pur, menit să asigure obiectivele de promovare a concurenţei, maximizare a beneficiilor consumatorilor şi stimulare a investiţiilor eficiente, cu respectarea metodologiei armonizate prevăzute în Recomandarea 2009/396/CE.

Scăderea tarifului până la 0,097 eurocenţi / minut propusă astăzi de ANCOM a fost determinată în urma actualizării mai multor parametri ai modelului de calculaţie a costurilor utilizat anterior, precum şi a costului capitalului.

Cadrul de reglementare

Măsura de reglementare supusă consultării publice de ANCOM completează măsurile anterioare de identificare, analiză şi reglementare a pieţelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe definitivate de Autoritate în anul 2017. Autoritatea derulează periodic acest demers de revizuire a pieţelor relevante de gros, conform legislaţiei naţionale şi europene în vigoare, pentru a asigura funcţionarea pieţelor cu amănuntul de telefonie în condiţii concurenţiale şi pentru a proteja astfel interesele utilizatorilor finali.

Piaţa de telefonie fixă

Potrivit celor mai recente date statistice colectate de ANCOM, pe parcursul anului 2019 telefonia fixă a fost tot mai puţin utilizată de români, cu scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-7,7%, până la 3,38 milioane), cât şi din cel al traficului (-16,5%, până la 1,9 miliarde minute). Ca urmare a acestor evoluţii, în anul 2019, un român a vorbit în medie doar 8 minute/lună la telefonul fix în scădere cu 17% faţă de anul 2018.

În funcţie de numărul de abonaţi de la sfârşitul anului 2019, Grupul Telekom avea o cotă de piaţă de 40%, RCS&RDS 35%, Grupul Vodafone 23%, ceilalţi furnizori însumând 2%. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite