Sindicat CFR: Falimentului căii ferate se apropie incredibil de repede. Rectificarea bugetară compromite reparaţiile la calea ferată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
calea ferata mare viteza hunedoara si micia foto daniel guta adevarul

Rectificarea bugetară care urmează să fi aprobată de Guvern compromite complet continuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la calea ferată şi pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari, atrage atenţia Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), care susţine că falimentul căii ferate se apropie „incredibil de repede”.

Potrivit reprezentanţilor sindicatului, „singura constantă a industriei feroviare româneşti, în ultimii 15 ani, a fost lipsa cronică a finanţării”, iar iresponsabilitatea deciziei în sine creează premisele unui cutremur în întreg ecosistemul feroviar românesc.

Sindicatele atrag atenţia că investiţiile în infrastructura de transport a României şi implicit în calea ferată nu au generat atenţia cuvenită celor care conduc sau au condus România în ultimul deceniu, iar daunele acestei abordări constante sunt unele extrem de dificil de măsurat având în vedere colosala dimensiune a degradării continue a infrastructurii feroviare şi a învechirii generalizate a materialului rulant.

„Cele două efecte esenţiale ale subfinanţării au coborât în zona de avarie gradul de siguranţă a circulaţiei pe calea ferată, iar lucrătorii feroviari sunt puşi în situaţia infernală de a găsi zilnic soluţii tehnice pentru a putea permite vagoanelor şi locomotivelor să iasă pe traseele lor zilnice”, susţin acestea.

Potrivit reprezentanţilor FNFMCV, în depouri, revizii de vagoane şi staţiile de cale ferată este îngrozitor de frig, în unele ninge, plouă sau este cumplit de cald în timpul verii, piese de schimb pentru reparaţii nu mai există de ani şi ani de zile, iar soluţiile temporare pe care inginerii sau tehnicienii trebuie să le găsească, pentru a rezolva situaţii de nedescris, nu vor mai putea fi aplicate.

„Locomotivele şi vagoanele sunt atât de vechi încât nu mai pot fi reparate sau modernizate, iar alte noi nu s-au mai cumpărat de foarte multă vreme. Lucrătorul ceferist munceşte în condiţii greu de explicat şi aproape de neînchipuit celor care, iată, din nou, din birouri, dintr-o simplă mişcare de stilou, vor tăia sume de la calea ferată pentru a le disponibiliza pentru alte şi alte cheltuieli. Lucrătorii ceferişti din România au protestat ani de zile la rând şi au respectat normele legii dialogului social, au făcut petiţii, memorii, au participat la şedinţele de lucru organizate de Ministerul Transporturilor sau Parlament, au ieşit în stradă, şi-au susţinut revendicările care ţin de locul lor de muncă şi de siguranţa acestuia, au oferit soluţii, le-au sprijinit pe cele bune, ale altora. Am făcut tot ce puteam face, APROAPE TOT, şi nu s-a rezolvat nimic!”, susţine sindicatul.

Acesta reclamă că a primit la schimb, şi în acest an, o „abordare identică, distructivă, una care văduveşte calea ferată de ceea ce i se cuvine de drept: atenţie, investiţii, planuri de redresare, soluţii pentru creşterea securităţii circulaţiei, respect pentru lucrătorul feroviar”.

„Rectificarea bugetară care se pregăteşte retrage din bugetul Ministerului Transporturilor 1,16 miliarde de lei, punând în spatele deciziei nefolosirea acestei sume. Noi, ceferiştii, am priceput cu tristeţe că economia românească îşi cârpeşte de foarte mulţi ani sectoarele economice, considerate, din raţiuni de neimaginat, neimportante, în condiţiile în care, în toată Europa civilizată calea ferată este asimilată setului strategic de priorităţi a unei economii funcţionale. Altfel spus, constatăm că execuţia bugetară a României are şi în acest an o distructivă şi periculoasa principală componentă, cea electorală, afirmaţie care susţine cu fermitate refuzul constant de a investi cu responsabilitate într-un sector economic care, statistic, nu aduce atât de multe voturi ca alte secţiuni bugetare”, mai spune reprezentanţii sindicatelor.

„Pe româneşte spus, în momentul falimentului căii ferate, faliment care se apropie incredibil de repede, cei care au decis, în locul şi în numele ceferiştilor adevăraţi, dezastrul programatic al căii ferate, vor constata că nu se vor mai putea baza pe răbdarea şi înţelegerea noastră. Sub nici o formă, în nici un fel de context”, conchid ei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite