Schimbari semnificative in clasamentul celor mai importante 100 de marci din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producatorul de bauturi racoritoare Coca-Cola si-a mentinut pozitia de lider in clasamentul celor mai valoroase marci, fiind urmat indeaproape de Microsoft, potrivit celui mai recent clasament anual

Producatorul de bauturi racoritoare Coca-Cola si-a mentinut pozitia de lider in clasamentul celor mai valoroase marci, fiind urmat indeaproape de Microsoft, potrivit celui mai recent clasament anual realizat de publicatia Business Week si preluat de Financial Times. Valoarea marcii Coca-Cola a crescut, in ultimul an, de la 68,95 miliarde de dolari la 69,64 miliarde de dolari, in conditiile in care avansul inregistrat de vanzarile firmei pe pietele in curs de dezvoltare a reusit sa contrabalanseze cererea redusa de pe piata americana. In schimb, valoarea marcii producatorului de software Microsoft s-a diminuat, in ultimul an, de la 65,07 miliarde de dolari la 64,09 miliarde de dolari, criza din sectorul tehnologiei continuand sa afecteze vanzarile de computere personale ale companiei. Clasamentul cuprinde cele mai importante 100 de marci din lume, a caror valoare este calculata in functie de profitul pe care se estimeaza ca ele il vor genera in viitor. Dintre companiile care au coborat in top, cele mai multe provin din industria tehnologiei si din cea a telecomunicatiilor. Ericsson, spre exemplu, a cunoscut o scadere a valorii marcii de 49%, ATT a pierdut 30%, iar Yahoo! - o reducere de 12%. Alte companii importante a caror pozitie in clasament s-a deteriorat semnificativ sunt Boeing, cu o scadere de 27% a valorii sale, pe fondul crizei din sectorul aviatic de dupa atentatele teroriste din septembrie, anul trecut, si banca de investitii Merrill Lynch, in scadere cu 25%, ca urmare a conditiilor nefavorabile din piata, precum si a acuzatiilor de conflict de interese in relatiile dintre bancherii sai si analisti. Marcile din sectorul media au fost, la randul lor, afectate de criza din sectorul publicitatii. Valoarea marcii MTV s-a redus cu opt procente, cea a Wall Street Journal a scazut cu zece procente, iar Financial Times, care ocupa pozitia 97 in clasamentul anterior, a disparut din actuala editie. In schimb, cel mai important avans din acest an a fost inregistrat de Samsung Electronics, producatorul sud-coreean de electronice, a carui valoare se estimeaza ca a crescut cu 30%, pana la 8,3 miliarde de dolari. De asemenea, in acelasi trend s-au inscris si Nivea, cu o crestere a valorii marcii de 16%, Dell, cu un avans de 12%, precum si Starbucks, cu o valoare a marcii cu 12% mai ridicata fata de clasamentul precedent. O crestere neasteptata, de 13%, a fost consemnata de Harley-Davidson, noile generatii ajutand la reinvierea acestei marci.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite