S-a redeschis viaductul feroviar de la Cârcea. Reparaţiile au costat circa un milion de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
tren cfr

S-a reluat traficul feroviar pe ruta care asigura legătura feroviară dintre Timişoara şi partea de Est a ţării, cu Bucureştiul.

Marţi, la ora 20:00, s-a redeschis firul II de pa Viaductul Cârcea, situate între staţiile Malu Mare- Banu Mărăcine, iar trenurile care asigură legătura pe magistrala Bucureşti - Craiova (şi retur) şi-au reluat circulaţia pe ruta directă Craiova – Caracal, anunţă Compania de Căi Ferate CFR SA. Bugetul alocat pentru închirierea echipamentelor necesare şi intervenţia la faţa locului a ajuns la circa un milion de euro, se arată într-un comunicat de presă al grupului de firme Grampet.

Pentru că lucrările din zona Viaductului Cârcea au avut un grad ridicat de dificultate au impus mai întâi analizarea tuturor soluţiilor identificate pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a operaţiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagonului, rămase suspendate pe firului I, soluţia finală fiind intervenţia cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).

Până la ridicarea locomotivei şi a vagonului, în zona viaductului au fost necesare măsuri speciale de pregătire, iar personalul feroviar a acţionat pentru îndepărtarea vagoanelor prăbuşite în râpă, construirea unui sistem provizoriu de susţinere a tablierului metalic pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, astfel încât să se evite prăbuşirea acestuia în timpul manevrelor de ridicare, iar pe o suprafaţă de aproximativ 1500 m.p. s-a construit platforma specială pentru fixarea macarelei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblată pe module, la faţa locului, cu o altă macara rutieră, de 125 de tone.

Totodată, în paralel cu lucrările de intervenţie de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens, s-a realizat şi expertiza tehnică a structurii viaductului pe firul II, în condiţiile în care tot traficul feroviar se va desfăşura în perioada următoare doar pe acest fir. De asemenea, personalul de specialitate al Sucursalei Regionale CF Craiova a executat pe firul II lucrări de verificare şi reparaţii la componentele infrastructurii feroviare, precum şi lucrări de ciuruire şi buraj mecanizat a pietrei sparte şi de înlocuire a cablurilor de dependenţă şi de alimentare pe ambele fire, între staţiile Malu Mare şi Banu Mărăcine.

Intervenţiile cu macaraua de mare tonaj pentru coborârea tablierului, pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, se desfăşoară în decursul zilei de astăzi, în intervalul orar în care niciun tren nu tranzitează zona respectivă, astfel încât circulaţia feroviară să nu fie afectată.

Atunci când se vor finaliza intervenţiile în zona Viaductului Cârcea şi se va restabili circulaţiei pe un sens, reprezentanţii  CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparaţii în care era inclus, de identificarea sursei de finanţare pentru continuarea lucrărilor şi includerea obiectivului în programul de reparaţii de anul viitor. 

În data de 12 august 2018, trenul operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depăşit semnalul de circulaţie aflat pe culoarea roşie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite