Românii, mai „zgârciți” la cumpărături: Doar magazinele care vând produse ieftine au înregistrat creșteri

0
Publicat:

Pe fondul inflației ridicate, vânzările la nivel de piață au scăzut în medie cu 10%, creșteri înregistrând doar comercianții care vând produse ieftine, potrivit unei analize realizate de White Image.

Un bărbat verifică banii din portofel
Românii cumpără mai mult produse ieftine din cauza inflației ridicate

Aceste trenduri sunt rezultatul semnalelor tot mai puternice legate de o criza economică, dar și a creșterii inflației, românii devenind tot mai chibzuiți și mai orientați către produse care au prețul cel mai mic. Astfel, tendința de creștere a vânzărilor este înregistrată pentru produsele cu prețul cel mai mic din categoriile de produse respective, alimentare de exemplu, și pentru comercianții care vând produse ieftine. De aceea, comercianții care nu se bazează doar pe produse cu prețuri foarte mici ar trebui să aibă o strategie de vânzare, de creștere a bazei datelor cu potențiali clienți și de promovare a produselor sau a serviciilor lor pentru a genera vânzări și a asigura venituri pentru creșterea business-ului”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Puterea de cumpărare a scăzut

De altfel, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, pentru a menține sau a crește vânzările, companiile au investit mai mult în promovare la început de an, numărul de campanii de marketing crescând cu 35% în perioada ianuarie-martie 2023 față de aceeași perioadă de anul trecut.

Totodată, este preferată tot mai mult promovarea cât mai specifică către consumatori, pe baza segmentării audiențelor, ceea ce și generează o creștere a ratei de deschidere a email-urilor promoționale. De asemenea, companiile se orientează spre canalele de promovare mai controlabile și la costuri mai mici, diminuând astfel la promovarea prin Facebook Ads și crescând bugetele investiție în comunicarea directă prin email marketing/SMS marketing, unde rata de conversie poate fi cu 40% mai mare.

Focusul din ultima perioadă este tot mai accentuat pe automatizarea comunicării, prin email marketing, pentru a completa cât mai bine relaționarea cu clienții în toate etapele unui customer journey, dar și pe integrarea datelor din mai multe sisteme pentru a avea o imagine mai bună a etapelor în care se află un client în relația cu brandul. De asemenea, o tendință tot mai vizibilă în ultima vreme este dorința brandurilor de a contura mai bine și mai eficient programele de loializare existente pentru a preveni efectele crizei actuale și a asigura creșterea veniturilor”, declară Grațiela Lupu, co-fondator White Image.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite