Românii cheltuie puţin pe haine şi încălţăminte comparativ cu ceilalţi cetăţeni europeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Târg de îmbrăcăminte şi încălţăminte

În 2016, gospodăriile din Uniunea Europeană (UE) au alocat 4,9% din cheltuielile totale de consum pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, respectiv 395,4 miliarde euro sau echivalentul a 800 de euro pe cap de locuitor UE, arată o statistică a Eurostat.

Cele mai mari cheltuieli alocate articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte se înregistrează în Estonia 6,8% urmată de Portugalia 6,3%, Italia 6,2%, Austria 6,1%, Lituania 5.9% şi Letonia 5,8%.

Pe ultimele poziţii în rândul statelor membre se află gospodăriile din Bulgaria 3,2% şi România 3,4%. 

Între 2006 şi 2016, cota de îmbrăcăminte şi încălţăminte din totalul cheltuielilor gospodăriilor a scăzut în marea majoritate a statelor membre.

Cea mai mare scădere înregistrată în această perioadă de 10 ani a fost înregistrată în Lituania (de la 7,8% din totalul cheltuielilor gospodăriilor populaţiei în 2006 până la 5,9% în 2016 sau o scădere de 1,9 puncte procentuale - în raport cu Grecia (-1,3 pp) (-1,1 pp), Irlanda, Franţa, Cipru şi Malta (toate -0,8 pp).

În schimb, ponderea articolelor de îmbrăcăminte şi a încălţămintei în totalul cheltuielilor gospodăriilor populaţiei a crescut între 2006 şi 2016 în şapte state membre, iar cel mai puternic în Polonia (de la 4,6% în 2006 la 5,2% în 2016 sau o creştere cu 0,6 puncte procentuale) Regatul Unit (ambele +0,5 pp), Ungaria şi Luxemburg (ambele +0,4 pp).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite