România, promovată la târgul internațional de turism „World Travel Market” – Londra
0Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) este prezent la târgul internațional de turism „World Travel Market” (WTM) de la Londra, desfășurat în format Business-to-Business (B2B), în perioada 6 – 8 noiembrie a.c.

Pavilionul național, organizat de MEAT, este gazda a 40 de co-expozanți din rândul agențiilor de turism, asociațiilor, patronatelor și organizațiilor profesionale de profil. Sunt prezente, totodată, unele dintre cele mai active Organizații de Management al Destinației (OMD), precum și reprezentanți ai autorităților publice locale.
Pe durata celor trei zile de manifestare expozițională, fiecare co-expozant beneficiază de un spațiu de întâlniri, amenajat special pentru o promovare eficientă în cadrul întâlnirilor B2B. De asemenea, standul României dispune de o zonă de conferințe cu 16 locuri, unde vor fi susținute 10 prezentări ce vor acoperi diverse aspecte ale ofertei locale, precum produsele de tip city break, serviciile SPA și balneo sau turismul medical.
WTM Londra reprezintă, totodată, locul ideal pentru prezentarea celor 8 filme de promovare a destinației turistice România, realizate în colaborare cu producătorul britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru documentarele sale „Wild Carpathia” și „Flavours of Romania”. Astfel, în cadrul unui eveniment organizat în stand, la care vor fi invitați și jurnaliști ai postului de televiziune BBC, va fi difuzată seria de videoclipuri care reflectă frumusețea țării noastre în toate cele patru anotimpuri, precum și atractivitatea altor patru forme de turism specifice.
Precizăm că, prin intermediul schemei de ajutor de minimis aprobată prin Ordinul nr. 330/2023, cheltuielile operatorilor economici, prezenți în standul României de la WTM Londra, sunt acoperite în totalitate, în ceea ce privește taxa de participare, închirierea spațiului și personalizarea desk-urilor. De asemenea, MEAT suportă 50% din costurile de transport extern pentru câte un reprezentant al fiecărui operator economic, cu condiția ca această sumă să nu depășească 500 de euro, precum și 50% din prețul primei nopți de cazare, la nivelul baremelor stabilite pentru instituțiile publice.
România a fost o prezență constantă la WTM Londra, încă de la prima ediție a târgului, organizată în 1980. Mai mult, Regatul Unit reprezintă o piață prioritară pentru țara noastră, fiind situată în top 10 piețe de interes, în funcție de numărul sosirilor de turiști și al înnoptărilor în unitățile de cazare.
Britanicii, aproximativ 50 de milioane dintre ei (75% din populație), călătoresc cel puțin o dată pe an în afara țării în scopuri de business sau de agrement. Aceștia preferă diverse tipuri de experiențe turistice, precum destinații însorite, turism medical, turism cultural, city break-uri, turism de evenimente și turism activ.