Revolut îşi învaţă utilizatorii să se apere de fraudele online: Tacticile hackerilor devin tot mai complexe an de an

0
0
card-revolut-tranzactii-online-telefon Foto Revolut

Pe măsură ce ne apropiem de sezonul cumpărăturilor pentru sărbătorile de final de an, atât consumatorii, cât şi răufăcătorii cibernetici sunt în alertă ca să profite de această ocazie.

Campanii şi evenimente comerciale importante precum cele care se organizează în lunile noiembrie şi decembrie creează un context favorabil pentru intensificarea fraudelor cibernetice, furtul de date personale şi date ale cardurilor ajungând în posesia unor persoane rău intenţionate care le folosesc pentru tranzacţii financiare neautorizate. 

Spre deosebire de frauda cu mijloace concrete, frauda online se produce prin obţinerea de informaţii personale fără a fi nevoie de un card fizic. Hackerii urmăresc să sustragă informaţiile şi să le vândă pe dark web, făcând posibil ca alţi răufăcători să realizeze tranzacţii care dăunează şi clienţilor şi comercianţilor. Tacticile lor devin tot mai complexe de la un la altul.

“Aceasta subliniază nevoia ca industria să contribuie la dezvoltarea unui sistem anti-fraudă tot mai vigilent şi solid. Revolut deţine un sistem protecţie anti-fraudă premiat  care se bazează algoritmi de machine learning pentru detectarea în timp real a tranzacţiilor suspecte. Odată detectată o astfel de activitate, cardul utilizatorului este blocat, pentru a evita sustragerea datelor. De asemenea, dacă un utilizator are suspiciunea că i-a fost compromis contul, trebuie să se conecteze la aplicaţie, să blocheze cardul şi să anunţe imediat serviciul de suport clienţi”, spune Richard Bromley, Fraud Risk Manager în cadrul Revolut. 

Educaţia consumatorilor este un factor cheie 

Potrivit Raportului Experian pentru 2021 privind Identitatea Globală şi Fraudă , 44% dintre utilizatori consideră, în mod eronat, că datele personale se limitează la contul bancar sau la cel asociat cardului. Însă, informaţii personale precum data naşterii, adresa, CNP-ul îi ajută pe răufăcători să fure identităţile utilizatorilor şi să aibă acces la conturile acestora. Clienţii ar trebui să aibă grijă cu cine împărtăşesc informaţiile personale.

Infractorii cibernetici pot obţine informaţii prin diverse metode: 

1. Redirecţionarea către o pagină sau un link rău intenţionat pentru verificare/consultare;

2. Utilizarea unor false identităţi de site-uri vânzări online pentru a fura datele personale;

3. Vânzarea de date personale şi parole pe dark web; 

4. Preluarea controlului asupra conturilor prin phishing scams care folosesc emailuri şi aplicaţii false;

5. Impersonalizarea fraudelor, pretinzând că sunt banca clientului sau autorităţi precum poliţia sau administraţia fiscală.

Consumatorii ar trebui, de asemenea, să acorde atenţie celor care pretind că reprezintă organizaţii caritabile şi se folosesc de site-uri pentru a obţine datele personale de pe cardul utilizatorului. Unii ar putea chiar să meargă din uşă în uşă pentru a solicita, în contextul unei donaţii, informaţii pentru adresa de email, numărul de telefon şi data naşterii.

Autorităţile naţionale în domeniul securităţii cibernetice au subliniat, de asemenea, importanţa unei prudenţe ridicate: „90% dintre atacurile cibernetice sunt direcţionate către utilizatori individuali, deoarece este mai puţin costisitor să exploatezi neatenţia sau naivitatea unei persoane decât să încerci să compromiţi sistemele informatice prin vulnerabilităţile existente. Utilizatorii se consideră adesea, în mod fals, în siguranţă, apreciind că nu sunt suficient de importanţi pentru a deveni ţinte. Desigur, este o perspectivă greşită, deoarece orice tip de date poate fi acum monetizat pe Darknet. Datele cu care lucrăm în acest moment, fie că ne referim la personal, financiar, acces la anumite conturi, sau chiar datele companiei în care suntem angajaţi, pot fi monetizate cu uşurinţă, dacă intră în posesia infractorilor cibernetici”, a explicat Mihai Rotariu, Communications Lead în cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică.

Instrumentele anti-fraudă folosite de Revolut 

Iată câteva dintre instrumentele şi măsurile pe care utilizatorii Revolut le pot folosi: 

1. Opţiunea de a se loga în cont folosind date biometrice precum amprenta digitală sau face ID;

2. Posibilitatea de a respinge şi controla plăţile online către comercianţi, plăţi contactless sau swipe direct din aplicaţie;

3. Utilizarea cardurilor virtuale de unică folosinţă pe care se înlocuieşte numerotaţia, făcând imposibilă utilizarea lor ulterioară;

4. Protocol 3D Secure care solicită să te loghezi în cont pentru a confirma anumite plăţi.

Paşi de urmat pentru a fi protejaţi de fraude 

Deci, înainte de a începe cursa cumpărăturilor, le mai facem câteva recomandări clienţilor:

1. Să cumpere de la magazine care sunt cunoscute şi de încredere. Ca regulă de bază, site-urile lor web ar trebui să înceapă cu https, nu cu http. Să verifice dacă înainte de numele site-ului figurează un icon care indică faptul că acesta este securizat de un certificat digital;

2. Să nu divulge PIN-uri sau parole la telefon sau prin chat-uri online;

3. Să nu acceseze link-uri care par suspecte şi care promit câştiguri sau premii la tombole şi concursuri. 

“Clienţilor care doresc să profite de ofertele din sezonul de cumpărături de sărbători, le recomandăm să îşi instaleze extensia Revolut Shopper Chrome. Aceasta aplică automat orice discount sau cashback practicat de partenerii comerciali şi le dă clienţilor posibilitatea de finaliza comanda prin utilizarea cardurilor de utilizare unică, actualizat automat la fiecare achiziţie”, a mai spus Richard Bromley.  

Revolut - o singură aplicaţie pentru toate nevoile financiare 

Revolut construieşte prima super-aplicaţie financiară cu adevărat globală pentru a ajuta oamenii să obţină mai mult de la resursele lor financiare. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, oferind servicii de transfer instant şi schimb valutar. Astăzi, peste 16 milioane de clienţi din întreaga lume, dintre care peste 1,4 milioane în România, folosesc zeci de produse inovatoare Revolut pentru a efectua peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.

Prin intermediul serviciilor noastre pentru persoane fizice şi companii, îi ajutăm pe clienţi să-şi îmbunătăţească sănătatea financiară, le oferim mai mult control asupra banilor lor şi îi ajutăm să fie conectaţi unii cu alţii, indiferent unde se află în lume. 

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite