Rabla 2025: Când începe înscrierea firmelor și cât durează
0Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a stabilit perioada în care firmele se pot înscrie în programul Rabla 2025, precizând că alocarea financiară pentru acest segment este de 670 de milioane de lei.

Persoane juridice de drept privat se pot înscrie în Programul "Rabla" 2025 în perioada 29 mai - 27 noiembrie, alocarea financiară pentru acest segment fiind de 670 de milioane de lei, a anunţat, vineri, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).
„Persoanele juridice de drept privat vor beneficia de alocarea a 60 de milioane de lei pentru achiziţionarea autovehiculelor cu sisteme de propulsie termică şi a unui total de 610 milioane de lei pentru achiziţionarea autovehiculelor 100% electrice şi plug-in hibrid. În perioada următoare, vom anunţa şi perioadele de start pentru sesiunile de finanţare dedicate persoanelor fizice, instituţiilor publice şi UAT-urilor, pentru ca tot mai mulţi români să poată beneficia de aceste oportunităţi", a declarat, în comunicat, preşedintele AFM, Florin Bănică.
Potrivit instituţiei, documentele care trebuie încărcate în aplicaţie de solicitantul, persoană juridică de drept privat, în vederea aprobării, sunt:
- cerere de finanţare - completată digital, semnată olograf sau cu semnătură electronică calificată de reprezentantul legal/împuternicit;
- cazier fiscal - emis de ANAF, pe numele solicitantului (persoană juridică);
- certificat de atestare fiscală - buget de stat - emis de ANAF;
- certificat de atestare fiscală - buget local - emis de autoritatea locală unde solicitantul are sediul;
- certificat de atestare fiscală - Fondul pentru mediu - emis de AFM.
„În cazul certificatelor de atestare fiscală emise în format electronic vor fi încărcate în aplicaţie fişierele recepţionate, cu semnătura digitală a instituţiei emitente, astfel cum au fost emise şi transmise solicitantului. Toate certificatele care urmează a fi încărcate în aplicaţia informatică trebuie să fie în termen de valabilitate la momentul înscrierii în program. O persoană juridică are posibilitatea de a solicita mai multe ecotichete printr-o singură cerere de finanţare", menţionează AFM.
Suma alocată sesiunii de înscriere din 29 mai 2025 este de 60 de milioane de lei - pentru achiziţionarea autovehiculelor noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a motocicletelor şi autovehiculelor cu sistem de propulsie hibrid, respectiv de 610 milioane de lei - pentru achiziţionarea autovehiculelor noi plug-in hibrid sau a motocicletelor electrice şi autovehiculelor pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
Ce valori au voucherele
În ediţia de anul acesta a programului "Rabla", cuantumurile ecotichetelor sunt următoarele: 37.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen; 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice; 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid; 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete.
AFM precizează că va analiza documentele depuse de către persoanele juridice de drept privat pentru a verifica dacă sunt conforme şi dacă îndeplinesc criteriile de eligibilitate. După analiza acestora, solicitantul va fi notificat ca fiind "propus spre aprobare" sau "propus spre respingere" în aplicaţie. Listele finale aprobate şi respinse de către AFM vor fi publicate pe site-ul instituţiei.