Primele trei linii aeriene low-cost din România au transportat, în primul semestru, peste 4,5 milioane de pasageri

0
0
Low-costul, preferatul românilor
Low-costul, preferatul românilor

Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, cele mai importante companii aeriene low-cost prezente în România din punctul de vedere al cotei de piaţă, au transportat peste 4,5 milioane de pasageri în prima jumătate a acestui an, adică aproape două treimi (63%) din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România, arată calculele News.ro, pe baza datelor transmise de companii.

Cele trei companii au înregistrat în primele şase luni ale acestui an o creştere a numărului de pasageri de 37,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au transportat 3,28 milioane de pasageri.

Creşteri mai rapide decât piaţa

În urma evoluţiei, companiile low-cost şi-au crescut cota de piaţă în România, deoarece au crescut mai repede decât piaţa.

Numărul total de pasageri care au tranzitat aeroporturile din România în primul semestru a fost de 7,15 milioane, cu 18% peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Wizz Air

Wizz Air a transportat 2,422 milioane de pasageri în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu peste 10% faţă de perioada echivalentă din 2015, şi a rămas liderul pieţei din România.
În prima jumătate a anului, Wizz Air a deschis şase rute noi din România, dintre care două spre Germania şi două către Marea Britanie.

„Pentru a doua jumătate a anului, Wizz va adăuga şi mai multă capacitate de transport în România prin alocarea celei de-a cincea aeronave la baza sa din Cluj-Napoca din 22 iulie, deschiderea de noi baze -1 iulie în Iaşi, 19 august – Sibiu, fiecare dintre aceste noi baze având propria aeronavă“, au declarat reprezentanţii companiei, pentru News.ro.

Blue Air

Compania aeriană low-cost Blue Air a transportat, în primele şase luni din acest an, 1,42 de milioane de pasageri, cu 82% mai mulţi comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, pe fondul introducerii a 25 de noi rute în acest an şi extinderii flotei, arată datele publicate, recent, de companie.

În 2016, Blue Air a investit considerabil în flotă, şi a ajuns la 26 de aeronave în prezent, comparativ cu nouă aeronave în urmă cu doi ani. Flota Blue Ai a depăşit-o în acest an pe cea a transportatorului aerian de stat Tarom, care adeţine doar 23 de avioane.

Ryanair

Ryanair, care ocupă deocamdată locul al treilea pe piaţa transportului aerian low-cost din România, a înregistrat cea mai mare creştere a numărului de pasageri în primul semestru, de 127% până la 680.000, de la circa 300.000 de pasageri în perioada similară a anului trecut.


Cum merge Tarom

Anul trecut, Tarom a transportat 2,39 milioane de pasageri, nivel care a clasat compania pe locul al doilea pe piaţă, după Wizz Air. Potrivit unor estimări neoficiale, numărul pasagerilor transportaţi de Tarom nu a crescut semnificativ în prima jumătate a acestui an faţă de perioada ianuarie-iunie 2015.

În a doua jumătate a acestui an, creşterea companiilor low-cost ar putea accelera, în condiţiile în care toate cele trei companii importante au intrat pe piaţa zborurilor interne din România, dominată până în acest an de către Tarom.


România, cele mai ieftine curse interne

Un studiu publicat săptămâna aceasta de compania online germană de călătorii GoEuro arată că România are cele mai ieftine curse aeriene interne din Europa după intrarea pe acest segment a operatorului low cost Blue Air, preţul mediu la 100 de kilometri fiind de 7,12 euro.

Studiul incude date privind preţurile călătoriilor din 40 de state europene, însă în 16 dintre acestea nu există zboruri interne şi nu există preţuri disponibile.

Potrivit studiului, după România, în clasamentul celor mai ieftine ţări în privinţa călătoriilor interne cu avionul urmează Portugalia, cu 8,01 euro/100 km, Rusia (8,49 euro), Turcia (8,62 euro) şi Spania (12 euro).

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite