Prima parte din Magistrala 6 de metrou a fost scoasă la licitaţie. Când vor fi gata lucrările
0Primul tronson al Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost scos la licitaţie de către Metrorex. Este vorba de un tronson de şase kilometri cu primele şapte staţii, de la 1 Mai şi până la staţia Tokyo (zona complex comercial Băneasa), pentru care Comisia Europeană va acorda finanţare nerambursabilă.
Contractul are o valoare estimată de 1,3 miliarde de lei şi termenlul de realizare va fi de patru ani (48 de luni).
Metrorex a publicat în SEAP licitaţia pentru proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo”. Contractul are ca obiect proiectarea şi execuţia structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou şi are o valoare estimată la 1.269.784.510 lei.
Contractul include primul tronson cu şapte staţii pentru care Comisia Europeana a fost de acord să-l finanţeze cu fonduri europene nerambursabile. Pentru tronsonul următor, de la staţia Tokyo până la Aeroportul Otopeni, Metrorex va realiza o licitaţie separată şi va finanţa lucrarea din fonduri bugetare şi împrumuturi.
Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri:
Galerie la staţia 1 Mai existentă
Pajura
Expoziţiei
Montreal
Gara Băneasa
Aeroport Băneasa
Staţia Tokyo
Licitaţia se va desfăşura după cel mai bun raport calitate – preţ, în care componenta financiară va conta în proporţie de 40%, iar propunerea tehnica va conta în proporţie de 60%.
Durata de implementare a contractului, odată ce va fi semnat, va fi de 48 de luni.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 18 aprilie 2019.
Construcţia Magistralei M6 va porni de la staţia 1 Mai şi va ajunge, într-un final, la aeroportul Henri Coandă. Trebuie precizat însă că M6 va funcţiona pe traseu comun cu M4 de la staţia 1 Mai până la Gara de Nord. Astfel, M6 va porni efectiv din Gara de Nord şi va ajunge la Otopeni fără să fie nevoie schimbarea trenurilor de către călători.