Piaţa de electroIT, între echilibru şi derapaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scăderea salariilor şi criza economică au făcut ca afacerile Altex, cel mai mare retailer de electronice şi IT, să înregistreze în 2009 vânzări de 180 de milioane de euro, cu 49% mai mici faţă de anul precedent. Nici Campionatul Mondial de fotbal nu a impulsionat vânzările.

„Ţinta pentru acest an este să avem o cotă de piaţă similară celei din 2008 şi vânzări similare ca anul trecut", spune Dan Ostahie, preşedintele Altex.

Retailerul avea, în 2008, o cotă de 14% şi vânzări de 344 de milioane de euro, valoarea pieţei fiind estimată de GfK la 2,47 de miliarde de euro. Însă, una din pârghiile de creştere a Altex - creditul cu buletinul - a dispărut. „Acum trei ani, mai mult de 50% din produse erau vândute în rate, acum procentul este sub 10%", spune Ostahie.

La începutul anului omul de afaceri a decis închiderea instituţiei financiare nebancare Credex. Din spate vine puternic Domo care anul trecut a avut afaceri de 170 de milioane de euro şi care a mizat mai puţin pe creditul de consum. Oficialii Domo estimau, la începutul verii, o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de euro.

În plus, 20% din vânzări sunt reprezentate de creditul de consum, care în 2003 totaliza trei sferturi din vânzări. Al treilea retailer, Flanco, proaspăt ieşit din insolvenţă, mizează pe afaceri de 115 milioane de euro în 2011.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite