Peugeot ar putea vinde producătorul de componente auto Faurecia, care deţine trei fabrici în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peugeot are o situaţie financiară proastă, din cauza expunerii mari pe statele din sudul Europei, ca Spania, Itaşia şi Franţa, afectate de criza datoriilor
Peugeot are o situaţie financiară proastă, din cauza expunerii mari pe statele din sudul Europei, ca Spania, Itaşia şi Franţa, afectate de criza datoriilor

Grupul auto PSA Peugeot Citroen pregăteşte o posibilă vânzare a producătorului de componente auto Faurecia, care deţine în România trei unităţi de producţie, la Craiova, Tălmaciu şi Mioveni.

Faurecia este companie listată la bursă separat de Peugeot, însă producătorul auto deţine o participaţie de 57% din companie. Faurecia a angajat recent un consultant pentru a analiza o posibilă vânzare a cotei respective. 

Vânzarea Faurecia ar fi parte a unui plan privind o alianţă cu Dongfeng Motor, din China, şi o naţionalizare parţială a producătorului auto. Producătorul auto francez este reticent să vândă Faurecia, întrucât compania este profitabilă şi are un impact pozitiv asupra ratingului grupului auto. Valoarea de piaţă a companiei este de 2,5 miliarde de euro.

Vânzarea ar putea fi, însă, necesară pentru a obţine acordul Uniunii Europene şi sprijinul politicienilor francezi pentru un nou ajutor guvernamental. Franţa a acordat anul trecut garanţii de 7 miliarde de euro diviziei financiare a Peugeot.

Peugeot negociază o majorare de capital de 3 miliarde de euro, în urma căreia guvernul francez şi Dongfeng ar prelua fiecare câte 20-30%. Discuţiile sunt, însă, mai anevoioase decât se spera.

Mai multe fonduri de investiţii, printre care Carlyle, KKR, CVC şi Bain, analizează Faurecia, au spus sursele. Faurecia este al şaselea mare producător de componente pentru automobile la nivel mondial şi al treilea în Europa, în funcţie de venituri.

Compania este specializată în producţia de scaune auto, tehnologii de control al emisiilor, sisteme de interior şi exterior pentru automobile, şi este listată la bursa din Paris.

Mai puteţi citi:

Peugeot va fi naţionalizată parţial. Statul francez şi chinezii de la Dongfeng Motor preiau cote egale

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, pregăteşte o majorare de capital de 3 miliarde euro prin emisiune de acţiuni noi, compania chineză de stat Dongfeng şi guvernul francez urmând să preia participaţii egale, potrivit unor surse citate de Reuters.

Dinastia Peugeot, dispusă să renunţe la compania de 200 ani a familiei

Familia fondatoare a concernului Peugeot Citroen este dispusă să cedeze controlul marelui fabricant de autovehicule către americanii de la General Motors, pentru a salva compania, anunţă marile agenţii de presă.

CE verifică dacă salvarea Peugeot respectă regulile ajutorului de stat

Comisia Europeană a deschis o investigaţie aprofundată în privinţa planului de reorganizare al grupului Peugeot Citroën, pentru a vedea dacă respectă reglementările referitoare la acordarea ajutoarelor de stat.

Moody’s a redus ratingul Peugeot

Înrăutăţirea situaţiei financiare a grupului PSA Peugeot Citroen a determinat Moody’s să retrogradeze ratingul producătorului auto de la "Baa3" la nivelul "Ba1" din categoria "junk", nerecomandată pentru investiţii, iar perspectiva este negativă, potrivit Bloomberg.

Volkswagen şi Peugeot încearcă să obţină împrumuturi direct de la BCE

Companiile producătoare de automobile Volkswagen şi Peugeot intenţionează să apeleze la programul de finanţare pe termen lung al Băncii Centrale Europene (BCE) pentru a facilita scăderea costurilor de finanţare ale producţiei de automobile din regiune. Deşi împrumuturile BCE sunt disponibile doar pentru bănci, ambele companii au şi divizii bancare prin desfăşoară negocierile împrumuturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite