Dinastia Peugeot, dispusă să renunţe la compania de 200 ani a familiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Protest la fabrica Peugeot
Protest la fabrica Peugeot

Familia fondatoare a concernului Peugeot Citroen este dispusă să cedeze controlul marelui fabricant de autovehicule către americanii de la General Motors, pentru a salva compania, anunţă marile agenţii de presă.

Totuşi, orice înţelegere care ar lega Peugeot de Opel, divizia europeană a General Motors, s-ar putea lovi de mari impedimente politice, deoarece ar însemna închiderea unor fabrici şi concedieri masive, atât în Franţa, cât şi în Germania, au declarat surse anonime pentru Reuters.

Familia Peugeot, care a pus bazele companiei în 1810 în domeniul cafelei, deţine acum 24.5% din acţiuni, având 38.1% drepturi de vot în consiliul de conducere al concernului care se luptă acum pentru supravieţuire.

Peugeot şi General Motors au refuzat să răspundă întrebărilor despre discuţiile lor frecvente. „Nu comentăm speculaţii şi zvonuri“ a declarat purtătorul de cuvânt al Peugeot, Jonathan Goodman.

Sursele au declarat pentru Reuters că GM are nevoie de asigurări că va avea mână liberă la gestionarea capacităţii de producţie, înainte de a injecta mai mult capital în compania franceză,

Peugeot, Citroen şi Opel au fost cele mai afectate companii auto, din cauza crizei economice şi a scăderii dramatice a vânzărilor de maşini în Europa, GM suferind o pierdere de 1.8 miliarde de dolari în profitul din 2012. Piaţa auto se va contracta pentru al şaselea an consecutive, ducând vânzările la cel mai scăzut nivel din ultimele două decenii.

Pentru Peugeot, care este foarte dependent de regiunea autohtonă, situaţia pieţei este o ameninţare la adresa existenţei sale. Compania a avut pierderi estimate la 5 miliarde de dolari anul trecut, calculând şi deprecierea activelor.

Acţiunile Peugeot s-au depreciate cu 77% în ultimii doi ani, iar datoria sa a fost clasificată drept „junk“ de aproape toate agenţiile mari de rating de la începutul anului 2012.

CEO-ul Varin a răspuns acestor probleme prin tăierea a peste 10.000 de slujbe, vânzarea un active în valoare de 2 miliarde euro şi negocierea unei garanţii de la statul francez, de 7 miliarde euro, prin Banque PSA.

Compania este într-o situaţie critică şi va fi nevoită să micşoreze în continuare costurile, prin mutarea unor viitoare programe auto sub umbrela General Motors conform înţelegerii lor actuale. Gigantul american a investit 1 miliard de euro în acţiuni achiziţionate în martie 2012. 


Mai multe subiecte pe această temă puteţi citi aici

Piaţa auto din Europa dă primele semne de dezgheţ după 19 luni de scădere. Dacia se rupe de pluton şi marchează creşteri impresionante

CE verifică dacă salvarea Peugeot respectă regulile ajutorului de stat

Hollande către marile companii: Concediaţi? Vă taxez!

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite