Peste 95% dintre angajați susțin că au nevoie de un echilibru între viața profesională și cea personală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asigurarea unui echilibru stabil între viaţa profesională şi cea personală motivează angajaţii din România, uneori mai mult decât salariul şi siguranţa locului de muncă, arată un nou studiu, demarat de o companie de resurse umane.

foto barbat la birou care se întinde
Românii vor echilibru între viața profesională și cea personală

Potrivit studiului Workmonitor România, realizat de Randstad România, primii şapte cei mai importanţi factori pentru angajaţii români, în ceea ce priveşte locul de muncă (prezent sau viitor) sunt echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală - 96% (93% global), salariul - 96% (93% global), siguranţa locului de muncă - 93% (89% global), sprijinul pentru sănătatea mintală - 88% (83% global), zilele de concediu anual - 87% (83% global), asigurările de sănătate/beneficii medicale - 87% (78% global) şi flexibilitatea programului de lucru - 84% (81% global).

Un procent de 71% dintre angajaţi se consideră ambiţioşi în ceea ce priveşte cariera lor, iar 41% afirmă că îşi doresc să-şi asume mai multe responsabilităţi manageriale. Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei, în viitor. O treime nu se concentrează deloc pe evoluţie profesională, iar 49% sunt fericiţi să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există loc pentru promovare sau dezvoltare.

„În 2024, a fi un partener echitabil pentru angajați este un obiectiv inteligent pentru lideri, pentru a menţine aproape forţa de muncă valoroasă. Când priorităţile oamenilor sunt satisfăcute, aceştia se simt mai împliniţi la locul de muncă - iată o paradigmă foarte actuală în managementul resurselor umane. Datorită Randstad Romania Workmonitor 2024 putem observa o dinamică interesantă în ceea ce priveşte ambiţia angajaţilor, o mare parte fiind mai puţin interesaţi de evoluţia carierei şi mai preocupaţi de satisfacţia la locul de muncă. O altă paradigmă pentru a conduce resursele umane cu înţelepciune în 2024 este tratează-l pe fiecare membru al echipei ca pe o personalitate unică, care provine din medii şi circumstanţe adesea foarte specifice, ce îi pot influenţa preferinţele, dorinţele şi rolul într-o echipă”, a explicat Mihaela Maranca, country manager, Randstad România.

Cercetarea indică faptul că, deşi nu îşi doresc neapărat o evoluţie în carieră, angajaţii sunt interesaţi să se dezvolte. Oportunităţile în acest sens nu sunt negociabile pentru angajați, peste o treime spunând că nu ar accepta un loc de muncă care nu le oferă posibilitatea de a-şi actualiza cunoştinţele şi abilităţile. AI a schimbat priorităţile anterioare privind domeniile în care angajaţii sunt cei mai interesaţi să se dezvolte iar tehnologia ocupă în acest an un loc important. Impactul existenţei oportunităţilor de învăţare într-o companie este încă o dovadă că angajații se aşteaptă la un parteneriat de la angajatorul lor: aceste oportunităţi au adesea o influenţă semnificativă asupra deciziei de a accepta un nou rol într-o organizaţie, reiese din studiul citat.

Pe de altă parte, documentul indică faptul că dezbaterea dintre angajatori şi angajaţi cu privire la întoarcerea la birou va continua în acest an. Peste două treimi (74%) dintre angajaţi au luat decizii de viaţă, precum mutarea în altă casă sau îngrijirea unui animal de companie, pe baza presupunerii că munca de acasă va deveni normalitate. 38% ar lua în considerare renunţarea la locul de muncă dacă angajatorul le-ar cere să petreacă mai mult timp la birou, iar 40% spun că munca de acasă nu este negociabilă pentru ei. În ciuda acestui fapt, 39% au fost rugaţi să vină la birou mai des decât în urmă cu şase luni, ceea ce arată că există o nepotrivire între ceea îşi doresc angajații şi ceea ce primesc.

Angajații caută parteneriate cu oameni care gândesc similar, în faţa cărora să se poată manifesta pe deplin şi alături de care să lucreze pentru a aduce schimbări pozitive. Top 5 cele mai importante aspecte pentru care românii ar pleda, în iniţiativele sau politicile de echitate şi diversitate ale unui angajator potenţial sau actual, sunt: echitatea salarială între femei şi bărbaţi - 72% (65% global); concediul de creştere a copilului pentru toţi angajaţii - 52% (45% global); forţa de muncă diversă - 48% (42% global); diversitatea experienţelor liderilor - 37% (37% global); politicile de nediscriminare (pe site / în anunţurile de angajare) - 29% (30% global)”, menţionează autorii studiului.

În ceea ce priveşte diferenţele dintre generaţii, doar un sfert (25%) dintre angajaţi simt că nu sunt înţeleşi, din cauza diferenţelor de vârstă, procent care ajunge la 34% în cazul generaţiei Z. Aproape jumătate (45%) din forţa de muncă declară că trebuie să ascundă unele lucruri despre ea la locul de muncă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite