Perioadă grea pentru transportul maritim: de la câștiguri de miliarde de dolari la reduceri de personal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se anticipează că în perioada următoate, industria transportului maritim de containere va reveni la nivelul de dinainte de pandemie.

Nava cargo de transport containere, vedere de sus
Transportul maritim de containere revine la nivelul din timpul pandemiei Foto Shutterstock

Cei mai mari transportatori au înregistrat venituri nete în valoare totală de 364 de miliarde de dolari în 2021 și 2022, potrivit cifrelor compilate de veteranul industriei John McCown, după un deceniu de profituri reduse. Probabil că vor aluneca din nou spre roșu în acest trimestru, deoarece tarifele pe care le percep sunt sub costuri și se pare că vor rămâne acolo în viitorul apropiat.

Perioada de boom și de transformare în criză a fost mai bruscă și mai senzațională, dar rareori o industrie atât de bine stabilită și atât de legată de economia globală a trecut de la profituri istorice la niveluri inferioare pragului de rentabilitate mai direct decât au făcut-o în acest an liniile maritime care transportă 80% din comerțul mondial de mărfuri. După șocul masiv al cererii de la Covid, vinovatul este acum oferta prea mare.

„Sunt cu siguranță îngrijorat în legătură cu următoarele 24 până la 36 de luni. Vom asista la o încetinire”, a declarat Rolf Habben Jansen, directorul executiv al Hapag-Lloyd AG, cu sediul la Hamburg, într-un interviu acordat săptămâna trecută.

Profiturile din transport maritim se transformă în scăderi

Potrivit analistului de credite Stephane Kovatchev de la Bloomberg Intelligence, fluxul de numerar liber al companiei cu sediul la Copenhaga, care a atins anul trecut 27 de miliarde de dolari, ar putea scădea cu aproximativ 80% în acest an și ar putea deveni negativ în 2024. Acest lucru ar putea cântări asupra obligațiunilor companiei, a scris el într-o notă de cercetare de vineri.

În ultimele 10 zile, Maersk, Hapag-Lloyd și CMA CGM SA din Franța - toți cei cinci mari jucători care controlează împreună aproximativ o treime din capacitatea mondială de transport de containere - au declarat că reduc costurile, deoarece unii se tem că această criză va dura cel puțin până în 2024.

Unii directori îndeamnă împotriva războaielor de prețuri, care au contribuit la un val de consolidare și cel puțin un faliment major în anii premergători pandemiei.

Fiecare actor va trebui să fie responsabil pentru a se asigura că piața rămâne rezonabilă în condițiile în care tarifele sunt relativ scăzute”, a declarat vineri reporterilor Ramon Fernandez, directorul financiar al CMA CGM. „Războaiele prețurilor, după un timp, nu îi afectează doar pe cei care le încep, ci pe toată lumea”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite