Noi trenduri în turism în 2024: Previziunile specialiștilor în rezervări și cazare

0
Publicat:

Canicula insuportabilă din unele zone în vara acestui an, evenimentele geopolitice și bugetele de călătorii vor schimba radical destinațiile alese și modul în care oamenii își vor petrece vacanțele.

Un bărbat strâns în chingi pe o tiroliană
Oamenii caută noi modalități de a-și petrece vacanțele. Foto Adrian Pogîngeanu/Adevărul

Companiile de turism anticipează apariția unor noi tendințe, cum ar fi o revenire a căutării de experiențe, inclusiv aventuri, relaxare sau turism gastronomic, potrivit unei analize realizate de analistul eToro Bogdan Maioreanu. De asemenea, majoritatea turiștilor va căuta locuri în care să se poată răcori de căldura care le afectează zona de reședință, schimbările climatice având un impact tot mai mare asupra planurilor de călătorie.

Gigantul de rezervări Booking.com a publicat previziunile sale de călătorie pentru 2024, pe baza unui studiu global la care au participat 27.000 de călători din 33 de țări. Conform sondajului, mai mult de trei sferturi dintre respondenți (78%) au dezvăluit că se simt mai vii ca niciodată atunci când sunt în vacanță iar 68% dintre respondenți consideră că sunt capabili să se debaraseze de inhibiții când călătoresc. În același timp, 42% din respondenti ar plăti chiar și pentru a închiria o mașină mai bună decât cea pe care o conduc acasă.

Milenialii cheltuie mai mult pentru confort

Un alt studiu, al lanțului hotelier Hilton, ne oferă o imagine a turismului din 2024 în funcție de vârsta călătorilor. Generația Z (16-26 de ani) este în căutare de aventuri și experiențe. Astfel, 43% din respondenții din această categorie spun că este foarte important să experimenteze ceva nou atunci când călătoresc, iar peste jumătate (52%) declară că prioritățile principale pentru bugetul lor de călătorie sunt explorarea și aventura.

Milenialii (27-42 de ani) au nevoie să simtă că se îngrijește cineva de ei în timpul călătoriei. Astfel, 83% din ei declară că sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru confort și comoditate. Aceștia doresc să se odihnească și să se reîncarce cu energie (60%), dar au ca prioritate explorarea și aventura (52%). De asemenea, opțiunile prietenoase pentru familie sunt deosebit de importante pentru părinții milleniali atunci când călătoresc (91%).

Generația X (cu vârste cuprinse între 43 și 56 de ani) declară că doresc să experimenteze ceva nou atunci când călătoresc (84%) și că vor să se simtă îngrijiți sau răsfățați (78%). Aceștia acordă prioritate restaurantelor și experiențelor culinare (45%) și caută să deguste bucătăria locală și regională (87%). Comportamentul lor este similar cu cel al Baby Boomers (57 - 74 de ani), care consideră că mesele la restaurant reprezintă o parte importantă a experienței lor de călătorie.

Mâncarea devine un punct forte în alegerea vacanței

Mâncarea va deveni un punct și mai central în 2024, potrivit Booking.com, patru din cinci călători (81%) dorind să încerce ceea ce oferă bucătăria locală în combinatie cu experiențe care îi vor duce pe călători pe trasee care să spună povestea din spatele mâncării pe care o savurează. Tehnologia remodelează, de asemenea, modul în care călătorii se bucură de mâncare, 46% dintre ei căutând mese imersive "phygital" (fizic plus digital) prin intermediul realității virtuale sau a celei augmentate.

Majoritatea călătorilor (51%) raportează că schimbările climatice vor avea un impact asupra modului în care își planifică vacanța în 2024, 56% spunând că, pe măsură ce temperaturile cresc la ei acasă, își vor folosi vacanța pentru a se răcori în altă parte. Trei sferturi din respondenti (75%) sunt de acord că apropierea unui luciu de apă îi face să se simtă instantaneu mai relaxați, iar peste o treime (36%) sunt interesați de vacanțe centrate pe apă.

Somnul de bună calitate

Booking se așteaptă și la o revenire a turismului de relaxare, 58% dintre respondenți dorind să călătorească în 2024 pentru a se concentra exclusiv pe un somn de bună calitate. Peste o treime (39%) dintre călători și-ar face timp pentru o vacanță în care vor căuta o scânteie cu un nou partener sau iubit, în timp ce mai mult de o treime (35%) s-ar concentra pe o vacanță care să-i ajute să treacă peste despărțirea de un fost iubit. Dintre cei care încă sunt într-o relație, aproape un sfert (24%), doresc să aprofundeze acea conexiune umană cu partenerul lor.

Investitorii au avut încredere până acum în redresarea industriei turismului, prețul acțiunilor Booking.com urcând peste 35%, AirBNB peste 34% iar cele ale Hilton câștigând peste 19% în valoare de la începutul anului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite