Ministerul Turismului vrea să poată cere și autorizaţia de securitate la incendiu când verifică un hotel
0Ministrul Economiei și Turismului a anunțat joi că se lucrează la modificarea legislației astfel încât atunci când se verifică o pensiune sau un hotel să se poată solicita administratorilor și autorizația de securitate la incendiu.
"Ne dorim să avem această trasabilitate mai bună între documentele care se referă la siguranţa construcţiei, să ştim că acele servicii de calitate pe care le clasificăm vin în completarea unei clădiri care este sigură din punct de vedere constructiv şi al folosinţei. Suntem într-un grup de lucru cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu alţi colegi, astfel încât să reuşim o colaborare interinstituţională mult mai bună, adică în momentul în care cei de la Corpul de control din Ministerul Turismului verifică acest standard de calitate să poată cere şi autorizaţia de securitate la incendiu sau alte acte doveditoare, iar, dacă nu sunt, să putem transmite această informaţie foarte rapid către ISU, cei care pot veni într-adevăr şi lua măsurile corespunzătoare, astfel încât lucrurile să se întâmple mult mai rapid, prevenţia şi siguranţa să fie mult mai bune pentru turiştii din România", a declarat Oprea.
El a subliniat că Ministerul Turismului are competenţa de a clasifica un standard de calitate, "fie că vorbim de o stea, două, trei stele, patru, cinci, în domeniul hotelier sau despre margarete în pensiuni sau despre clasificarea altor forme de cazare turistică, precum hosteluri, pontoane plutitoare, bungalouri ş.a.m.d", însă acest standard de calitate reprezintă dotarea locului respectiv, dotarea camerei care îl întâmpină pe turist.
Radu Oprea a explicat că, pentru clasificarea unei unităţi turistice, sunt prezentate "în detaliu", într-un document, dotările care sunt puse la dispoziţia turistului, cum ar fi numărul de prosoape, perne, oglindă, feon, televizor etc., şi care "dau consistenţa acestui standard de calitate" pe care ministerul îl califică.
"Cel care este direct interesat - administrator, proprietar, împuternicit - vine cu o cerere către Ministerul Turismului, care cuprinde toate aceste detalii. Până acum o săptămână, era cerută doar înregistrarea la Registrul Comerţului extinsă, adică şi cu punctul de lucru care avea ca bază şi fundament asupra autorizaţiei de funcţionare, a celorlalte autorizaţii necesare, declaraţia pe propria răspundere pe care oricare administrator trebuia să o dea la Registrul Comerţului. Deci, se mergea ca spirit a legii pe buna credinţă a antreprenorului. De săptămâna trecută am modificat ordinul acesta, care era valabil din 2013, în sensul în care am cerut şi autorizaţia de construire sau alte documente doveditoare, pentru că nu toate capacităţile de cazare au autorizaţia de construire ca document fundamental. De ce am cerut acest lucru? Pentru că facem translatarea către celălalt domeniu de competenţă care înseamnă siguranţa construcţiei din toate punctele de vedere, de la siguranţa la cutremur până la încărcare, la zăpadă, rezistenţă la vânt, inclusiv partea aceasta de siguranţă la incendiu", a adăugat ministrul.
Potrivit acestuia, toate acestea fac parte din siguranţa construcţiei şi sunt instituţii ale statului român cu competenţă în acest domeniu.
"Dacă vorbim de partea de siguranţă la foc, cu certitudine ISU este acea instituţie care poate aproba, verifica şi controla măsuri până la închiderea locaţiei respective", a adăugat Radu Oprea la finnalul ședinței de Guvern.
Amintim că de Crăciun, în urma incendiului violent izbucnit la „Ferma dacilor” au murit opt persoane, printre care și trei copii, iar anchetatorii au descoperit că proprietarul nu avea nici autorizație de securitate la incendiu, nici de construcție și se racordase ilegal la electricitate și apă potabilă.