Ministerul Transporturilor reevaluează proiectul Magistralei 6. De ce nu e fezabilă magistrala până la aeroportul Otopeni

0
0
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Proiectul Magistralei 6 până la aeroportul Otopeni este reevaluat deoarece metroul ar face până la Gara de Nord 35 de minute, ar avea 14 opriri şi nu ar face legătura cu viitorul terminal, în timp ce durata călătoriei cu trenul este de doar 20 de minute, a transmis Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă ,vineri, la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni.

Acesta a asigurat că Magistrala 6 se va face cel puţin până la Sectorul 1, faza 1 până la Băneasa iar pentru sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport este desfăşurat un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie văzută exact fezabilitatea proiectului, a transmis Mediafax.

Ministrul a precizat că o călătorie cu trenul de la Aeroportul Otopeni până la Gara de Nord durează 24 de minute, iar în sens invers e mai rapid, face 20 de minute.

„În momentul în care face 20 de minute, metroul, aşa cum e proiectat, face 35 de minute şi s-ar opri de 14 ori şi nu s-ar lega de noul terminal. Sunt nişte semne de întrebare în legătură cu această investiţie, pe care le reevaluăm. Iar în Bucureşti sunt nevoi foarte mari de metrou pe nişte magistrale care ar avea o încărcare poate şi de zece ori mai mare, cum sunt M5 şi M4”, conchide ministrul Transporturilor.

Comisia Europeană a aprobat în 2019 alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construcţia liniei de metrou 6 (staţiile 1 Mai - Tokyo), în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare. Staţia Tokyo va fi amplasată la complexul comercial Băneasa. Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de şase kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite