Video #MetaBusinessMakeovers: E timpul să zbori cât de departe te poate duce social media
0Care este cea mai prețioasă monedă de schimb pe care o avem la dispoziție în viață? Trebuie să fiți de acord cu răspunsul evident: timpul. A construi o afacere în jurul acestui element important poate fi o provocare pentru un antreprenor, dacă ne gândim că marile branduri internaționale au creat deja povești și produse remarcabile.
Ideea din spatele #MetaBusinessMakeovers este de a sprijini dezvoltarea afacerilor mici și mijlocii (IMM-uri) din România, în ceea ce privește crearea de conținut și utilizarea corectă a instrumentelor și serviciilor Meta. În cadrul campaniei locale, cinci IMM-uri românești au avut ocazia să pună întrebări și să primească răspunsuri de la experții în social media despre cum să își dezvolte afacerea online prin utilizarea instrumentelor și serviciilor oferite de platformele Meta. Sperăm că vă veți bucura de acest al doilea episod despre brandul Optimef, în care sunt prezentate cele mai bune modalități de a ajunge la publicul internațional și de a crește eficiența campaniilor plătite. Alte trei episoade vor urma în următoarele săptămâni.
În România, evenimentele ultimilor ani i-au făcut pe oameni să aibă încredere în cumpărăturile online. Acum există o tendință tot mai clară spre a susține brandurile naționale care dovedesc că pot prospera în momente dificile, cum ar fi blocajele provocate de pandemie. Mediul online a devenit principalul canal de comunicare și chiar de supraviețuire, pentru că le-a permis companiilor să rămână în legătură cu clienții lor. Este un impuls care merită explorat și dus mai departe, pe care Andrei Morariu și Bogdan Costea, de la Optimef, l-au văzut ca pe o oportunitate perfectă de a se extinde și de a fi mai prezenți și în alte țări. A fost momentul de referință în care sprijinul unui expert în social media al Meta a reușit să schimbe regulile jocului, iar fondatorii au început să își vadă planurile de business devenind realitate, să obțină mai mulți urmăritori, să își construiască publicul potrivit, să fie mai vizibili la nivel internațional și să își structureze bugetul de publicitate.

Cucerirea unei piețe internaționale dificile: accesoriile de modă
Andrei Morariu și Bogdan Costea sunt cei doi tineri antreprenori din spatele brandului Optimef. Povestea brandului lor este de-a dreptul inspirațională: din prima zi, când au început să proiecteze ceasuri și până la actualul portofoliu de produse de marochinărie, munca lor a fost constant inspirată de tendințele arhitecturale și de design din trecut cărora le-au adus un twist modern. Optimef a fost lansat inițial în 1979, fiind primul ceas românesc. La 40 de ani de la lansarea sa inițială, acești tineri reinventează marca Optimef cu modele care inspiră un amestec de minimalism pur și extravaganță. Brandul relansat îi încântă pe clienți începând din anul 2015, iar între timp au fost adăugate mai multe produse în portofoliu, precum poșete, ochelari de soare, curele și centuri.
După perioada dificilă provocată de pandemie, în care nimeni nu cumpăra ceasuri și genți, acum cei doi antreprenori au visuri mari, și anume să cucerească lumea dură a accesoriilor de modă: la sfârșitul lunii septembrie 2022 au fost prezenți la Săptămâna Modei de la Paris pentru a-și prezenta noua colecție și au început, de asemenea, o colaborare cu Murmur, un brand internațional de prêt-à-porter lansat în 2011.
Modelul lor de afaceri s-a axat de la început pe mediul online, dar multe oportunități așteptau încă să fie valorificate. Așadar, discuția cu expertul Meta a venit la momentul potrivit.
Expertul Nikoloz Bolkvadze, Agency Partner CEE la Meta, i-a ajutat pe Andrei și Bogdan cu informații despre cum să ajungă la mai mulți clienți internaționali folosind instrumentele Meta și cum să structureze mai eficient bugetul de publicitate pentru diverse campanii, să monitorizeze și să măsoare impactul conținutului, totul pentru a crește afacerea de design. Un alt lucru important de reținut? Continuitatea campaniilor de publicitate este esențială pentru a ajunge la publicul vizat.

Nikoloz Bolkvadze, Agency Partner CEE la Meta, a menționat, pe lângă sfaturile despre cum să obțină cele mai bune rezultate de pe platforma Facebook, ceva foarte interesant despre cumpărăturile online: "Una din trei persoane care cumpără online, speră ca de fiecare dată când achiziționează un produs să descopere ceva nou despre acesta. Așadar, inspirația joacă un rol foarte important în cumpărăturile online moderne. Oamenii vor să se conecteze mai mult cu produsele, vor să se conecteze cu mărcile, vor să aibă o relație pe termen lung, vor să descopere ceva nou, iar tu te afli în această călătorie pentru a construi această relație."
"Până de curând am trăit cu impresia că reclamele se fac atunci când ai nevoie să scoți în față un produs. Ce am aflat de la expert este cât de important este constanța. Chiar dacă un client nu cumpără astăzi de la tine, e important să nu te uite." a declarat Andrei Morariu despre oportunitatea oferită de Meta.
În urma discuției cu expertul în social media de la Meta, Andrei și Bogdan nu numai că au găsit răspunsuri la întrebările lor, dar au și încredere în faptul că își vor găsi un loc pe scena internațională extrem de competitivă a modei.
#Meta Business Makeovers este o campanie video în care compania Meta utilizează exemple reale din viața antreprenorilor români pentru a arăta potențialul uriaș pe care internetul și platformele Meta îl aduc pentru fiecare business. Deși companiile sunt conștiente că, datorită Facebook și Instagram, pot ajunge la noi clienți și pot îmbunătăți experiența utilizatorilor, încă nu știu cum să folosească pe deplin instrumentele și serviciile oferite de această platformă pentru a avea rezultate cu impact direct asupra afacerii lor. Rezultatul întâlnirilor cu expertul din cadrul programului #MetaBusinessMakeovers sunt cinci videoclipuri care prezintă povestea a cinci companii românești, alături de procesul de dezvoltare prin care au trecut cu ajutorul experților Meta, pentru a implementa campanii de social media de impact, adaptate specificului afacerii lor. Gazda din cadrul materialelor video este Șerban Copoț, prezentator de emisiuni TV.
Toate videoclipurile #Meta Business Makeovers România sunt disponibile pe profilul @MetaForBusiness. Află cum să-ți dezvolți afacerea cu ajutorul campaniilor de social media!
Căutați alte sfaturi pentru IMM-uri? Atunci vizitați programul online Meta Boost - un centru de instruire online gratuită și interactivă în beneficiul întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri). Platforma oferă un cadru interactiv, permițând business-urilor să învețe, să rămână conectate și să prospere. Dar Meta Boost oferă mai mult de atât – de la oportunități de dezvoltare a competențelor și povești de succes inspiraționale, până la mentorat și un sentiment de comunitate.
Materialul a fost realizat în colaborare cu Meta.