Mercedes-Benz mizează pe noii milionari din India pentru a-şi creşte vânzările pe segmentul de lux

0
0
FOTO Mercedes-Benz Media Group
FOTO Mercedes-Benz Media Group

Producătorul auto german Mercedes-Benz mizează pe proaspăt deveniţii milionari din India pentru a-şi stimula vânzările de maşini într-un ritm mai rapid, a declarat un oficial al companiei pentru Reduters.

Numărul tot mai mare de „milionari în dolari” din India include tineri antreprenori sau profesionişti cu venituri mari care apreciază elementul de lux şi tehnologia maşinilor, a declarat Martin Schwenk, directorul executiv al Mercedes-Benz India.

„Baza devine din ce în ce mai largă şi trece treptat dincolo de clienţii noştri tradiţionali”, a declarat Schwenk pentru Reuters într-un interviu acordat Reuters în oraşul industrial de vest Pune, unde se află sediul şi fabrica de fabricaţie a Mercedes în India.

„În viitor, vom vedea rate de creştere mai mari în segmentul de lux decât pe piaţa de masă”, a spus el, adăugând că vârsta medie a cumpărătorilor a scăzut şi ea sub 40 de ani, de la peste 45 de ani înainte.

Cu toate acestea, cel mai mare obstacol de creştere al producătorilor auto la nivel mondial este lipsa de semiconductori şi problemele logistice agravate de invazia Ucrainei de către Rusia. Pentru Mercedes India, acest lucru a dus la un stoc de comenzi de 4.000 de maşini, a spus Schwenk.

Frenezia de start-up din India şi boom-ul bursier creează o nouă generaţie de oameni bogaţi care se răsfaţă cu mărci de lux precum Rolex, Louis Vuitton şi Gucci, arată Raportul Hurun India Wealth 2021.

Numărul gospodăriilor indiene cu o avere netă de cel puţin un milion de dolari a crescut cu 11% în 2021 la 458.000 şi este de aşteptat să crească cu 30% în următorii cinci ani, se arată în raport.

India este în mare parte o piaţă de maşini mică şi cu costuri reduse, în care modelele de lux reprezintă puţin peste 1% din vânzările anuale totale de aproximativ 3 milioane.

Mercedes este cel mai bine vândut brand de lux, cu o cotă de piaţă de peste 40%, spune furnizorul de date auto JATO Dynamics şi concurează cu Audi, BMW (BMWG.DE) şi Tata Motors (TAMO.NS) Jaguar Land. Rover.

Vânzările sale din India au crescut cu mai mult de 40% la 11.242 de maşini în 2021, coborând la un nivel minim de 7.893 în anul 2020, lovit de pandemie.

Dar Mercedes a înregistrat o creştere de 80% la modelele de top, cum ar fi GLS, S-Class şi GLS Maybach, toate maşinile costând mai mult de 10 milioane de rupii (131.337 USD).

Schwenk a spus că, în timp ce pandemia a determinat o parte din această cerere, deoarece mai mulţi oameni „cheltuiau pentru propria lor plăcere”, piaţa auto de lux din India a arătat un potenţial de creştere mai mare, o caracteristică care a lipsit în ultimii 6 - 8 ani.

Pentru a valorifica acest impuls, compania intenţionează să lanseze 10 modele în 2022, inclusiv sedanul electric EQS ​​asamblat local.

În timp ce creşterea pe pieţele de lux şi de masă din India nu sunt direct comparabile, modelele de ultimă generaţie ale Mercedes reflectă bine bogăţia naţiunii, a declarat Ravi Bhatia, preşedinte pentru India la JATO.

„Cei bogaţi au devenit mai bogaţi şi unii dintre ei au ajuns să-şi îmbunătăţească stilul de viaţă”, a spus Bhatia.

Analiza JATO a arătat, de asemenea, că mixul de produse şi preţurile Mercedes au dus la un preţ mediu ponderat mai mic al maşinilor sale, punând upgrade-urile segmentului de lux la îndemâna mai multor clienţi, a adăugat el.

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite