Marii cablişti, la vânătoare de mici furnizori locali

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rând pe rând, operatorii locali de televiziune prin cablu sunt absorbiţi de mai marii lor competitori care dispun de lichidităţi şi vor să-şi consolideze poziţia pe piaţă.

Şi asta spre deosebire de alte ţări europene, unde furnizorii luptă să-şi păstreze baza de clienţi existentă. Un exemplu este Romtelecom care, în ultimele săptămâni, a cumpărat patru firme mici de cablu şi a atras alţi 60.000 de utilizatori.

„Tranzacţiile au fost încheiate prin NextGen - compania de cablu a Romtelecom. Am achiziţionat companii din zona Moldovei şi din sudul ţării, unde operează NextGen", arată Ovidiu Ghiman, directorul de dezvoltare al operatorului, prezent în cadrul unui seminar privind piaţa telecom în 2010.

În februarie, NextGen avea circa 100.000 de clienţi în peste 100 de localităţi. După primul trimestru din 2010, Romtelecom are aproape 890.000 de clienţi pentru serviciile de TV. Şi operatorul de telecomunicaţii Digital Cable Systems (DCS), numărul trei pe piaţa locală de cablu, spune că, în prezent, investiţiile în infrastructura de comunicaţii mai pot fi susţinute doar de marii jucători.

Şi asta spre deosebire de perioada 2001-2007, când a fost o adevărată explozie a marilor reţele de cartier. DCS a încheiat, recent, „două achiziţii mici, iar baza de clienţi a crescut cu câteva mii". Tranzacţiile a fost realizate în partea centrală şi de sud a ţării, unde este prezentă compania.

În primul semestru din 2009, Digital Cable Systems a raportat 200.000 de clienţi pe cablu şi 80.000 de utilizatori ai serviciului de televiziune prin satelit. Cifrele includ doar clienţii rezidenţiali. Potrivit lui Radu Petric, preşedintele Asociaţiei Cabliştilor, la nivelul întregii ţări, există peste 500 de furnizori de servicii TV.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite