Magiunul de prune Topoloveni va fi promovat în Orientul Mijlociu şi în SUA pe bani europeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Magiunul de prune de Topoloveni va ajunge pe pieţele din Orientul Mijlociu şi din SUA FOTO Facebook
Magiunul de prune de Topoloveni va ajunge pe pieţele din Orientul Mijlociu şi din SUA FOTO Facebook

Magiunul de prune Topoloveni, şofranul şi brânza grecească vor fi promovate împreună în Orientul Mijlociu şi SUA cu ajutorul unui program european pentru promovarea produselor agricole, în valoare totală de 3,84 milioane de euro, bugetul stabilit pentru producătorul român Sonimpex Topoloveni fiind de 544.204 de euro.

Comisia Europeană a aprobat programul de promovare pentru produsele agricole în care a fost inclus şi magiunul din prune Topoloveni, iar la sfârşitul săptămânii trecute a avut loc şi licitaţia pentru stabilirea organismului de implementare a acestui program.

Astfel, magiunul de prune Topoloveni va fi promovat în Orientul Mijlociu şi în SUA în parteneriat cu Asociaţia Krokos Kozanis (producătorii de şofran) şi Kourellias (producătorii de brânză tradiţională grecească).

„Suntem încântaţi să parcurgem cei trei ani ai programului împreună cu aurul condimentelor — şofranul, alături de care aurul alimentelor funcţionale — magiunul din prune, va ajunge pe pieţele din Dubai şi din America de Nord. În acelaşi timp, alăturarea brânzei tradiţionale greceşti reprezintă un act peste timp, deoarece, cu zeci de ani în urmă, locuitorii din Topoloveni consumau magiun pe pâine, peste care presărau brânză rasă. Este o asociere unică între cele trei produse, fiecare un simbol al calităţii în agricultura din ţara de origine, programul european vizând produse de calitate, înregistrate şi recunoscute de UE. Suntem bucuroşi că acest program debutează în 2014, an în care sărbătorim centenarul magiunului din prune, 100 de ani de tradiţie gastronomică românească“, a declarat directorul general şi unic acţionar al Sonimpex Topoloveni, Bibiana Stanciulov.

Conform informaţiilor transmise de CE, programele selectate vizează produse de calitate înregistrate şi protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicaţii geografice protejate) şi STG-uri (specialităţi tradiţionale garantate), magiunul de prune Topoloveni fiind primul şi singurul produs din România care a primit IGP.

Uniunea Europeană finanţează 50% din costul programului, urmând ca 30% să fie acoperiţi de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, iar 20% de producătorul Sonimpex Topoloveni.

Potrivit Sonimpex, după licitaţia pentru stabilirea organismului de implementare, urmează semnarea contractului cu APIA, care va avea loc în data de 3 februarie 2014.

Magiunul din prune Topoloveni este singurul produs din România deţinător a trei distincţii ITQI Superior Taste Award (2010, 2011, 2013), al Indicaţiei Geografice Protejate la nivelul UE, al certificatului 'Atestarea Calităţii' (CNTC), al recomandării — 'Produs tradiţional recomandat de BIO ROMÂNIA', al atestatului de furnizor oficial al Casei Regale a României, fiind recomandat consumului începând cu vârsta de 6 luni şi care poate fi inclus şi în dieta diabeticilor, conform unui studiu al produsului la Institutul Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice N.C. Paulescu.


Mai puteţi citi: 

Magiunul de prune Topoloveni, un secol de existenţă. Interviu cu Bibiana Stanciulov, „mămica” dulceţurilor. Bibiana Stanciulov, ambiţioasa femeie de afaceri care a făcut dintr-un morman de fiare vechi, o fabrică de magiunuri şi dulceţuri sută la sută naturale, recunoscute naţional şi internaţional, dezvăluie într-un interviu acordat ziarului Adevărul că pentru 2014 şi-a propus să cucerească noi pieţe: elveţiană, norvegiană, rusă şi zona Dubai.

De anul viitor, la Topoloveni şi Cepari vor avea loc reconversii ale plantaţiilor pomicole. În Argeş a fost înfiinţat un “Grup de lucru pentru organizarea şi promovarea sectorului pomicol” al cărui scopl este acela de a acorda sprijin ferimierilor pentru restructurarea şi reconversia plantaţiilor pomicole, pentru a întări echilibrul pieţei pomicole cât şi în vederea unei mai bune adaptări a ofertei la cerere pentru anumite tipuri de produse pomicole.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite