Magistrala feroviară Simeria - Arad: Cum avansează lucrările pe tronsonul Simeria - Gurasada

0
Publicat:

Magistrala feroviară dintre Simeria și Arad este în proces de reconstrucție. Potrivit datelor transmise de CFR Infrastructură, stadiul lucrărilor de modernizare pe tronsonul 3 Simeria - Gurasada este de 70%.

70% stadiul lucrărilor pe tronsonul Simeria - Gurasada, Foto: CFR Infrastructură
70% stadiul lucrărilor pe tronsonul Simeria - Gurasada, Foto: CFR Infrastructură

,,70% stadiul lucrărilor de modernizare pe tronsonul 3 Simeria - Gurasada. Obiective nou-construite: pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri; pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri; pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri;

pasaj superior Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone - supratraversează Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare); linia CF 214, variantă nouă de traseu spre Hunedoara, cu linie simplă de cale ferată în lungime de 3.031 ml”, transmit reprezentanții CFR Infrastructură pe pagina de Facebook.

Foto: CFR Infrastructură
Foto: CFR Infrastructură

Conform acestora, obiectivele contractului sunt:

- modernizarea a 40,83 km de infrastructură și suprastructură feroviară (linie dublă)

- sectoare noi de linie simplă: lini 214 spre Hunedoara (3.031 ml), linia 227 spre Brad (1.621 ml) și linia 216 spre Lugoj (3.500 ml)

- lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire)

- modernizarea a 7 treceri la nivel

- 17 poduri noi (dintre care 3 peste râul Mureș, cu deschideri între 50 și 110 m lungime)

- 27 de podețe din elemente prefabricate

- 4 pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada)

- 3 pasaje inferioare (Săulești și Ilia)

- lucrări de electrificare și energoalimentare

- lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).

Sursa citată menționează că scopul lucrărilor este dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă, dar și dezvoltarea relațiilor comerciale cu operatorii de transport și relansarea economiei regionale.

Constructor este Asocierea FCC - Webuild - Convensa tronson 3. Sursa de finanțare: fonduri nerambursabile și de la Bugetul de Stat

Foto: CFR Infrastructură
Foto: CFR Infrastructură

Potrivit unui raport publicat, luna trecută, de Căile Ferate Române, stadiul lucrărilor realizate era următorul:

Pe Subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri stadiul fizic al execuției lucrărilor a ajuns la 75%. Sectorul este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este luna martie 2023.

Pe Subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 79%. Acesta este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017, iar termenul de finalizare estimat este luna martie 2023.

Pe Subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 57%. Este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks. Contractul a fost semnat în noiembrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este decembrie 2023.

Pe Subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor era în octombrie de 68%. Este construit de Asocierea FCC – Astaldi (WeBuild, Italia) – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este septembrie 2023.

De la începutul anului 2018, cele patru tronsoane ale magistralei feroviare Simeria – Județul Arad (KM 614), în lungime de 141 de kilometri, se află în șantier.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite