Magistrala feroviară Simeria - Arad: Cum avansează lucrările pe tronsonul Simeria - Gurasada
0Magistrala feroviară dintre Simeria și Arad este în proces de reconstrucție. Potrivit datelor transmise de CFR Infrastructură, stadiul lucrărilor de modernizare pe tronsonul 3 Simeria - Gurasada este de 70%.
,,70% stadiul lucrărilor de modernizare pe tronsonul 3 Simeria - Gurasada. Obiective nou-construite: pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri; pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri; pod peste râul Mureș, pe variantă nouă de traseu, km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri;
pasaj superior Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone - supratraversează Magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare); linia CF 214, variantă nouă de traseu spre Hunedoara, cu linie simplă de cale ferată în lungime de 3.031 ml”, transmit reprezentanții CFR Infrastructură pe pagina de Facebook.
Conform acestora, obiectivele contractului sunt:
- modernizarea a 40,83 km de infrastructură și suprastructură feroviară (linie dublă)
- sectoare noi de linie simplă: lini 214 spre Hunedoara (3.031 ml), linia 227 spre Brad (1.621 ml) și linia 216 spre Lugoj (3.500 ml)
- lucrări civile în 9 stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire)
- modernizarea a 7 treceri la nivel
- 17 poduri noi (dintre care 3 peste râul Mureș, cu deschideri între 50 și 110 m lungime)
- 27 de podețe din elemente prefabricate
- 4 pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada)
- 3 pasaje inferioare (Săulești și Ilia)
- lucrări de electrificare și energoalimentare
- lucrări de implementare a sistemului de siguranță a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).
Sursa citată menționează că scopul lucrărilor este dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă, dar și dezvoltarea relațiilor comerciale cu operatorii de transport și relansarea economiei regionale.
Constructor este Asocierea FCC - Webuild - Convensa tronson 3. Sursa de finanțare: fonduri nerambursabile și de la Bugetul de Stat
Potrivit unui raport publicat, luna trecută, de Căile Ferate Române, stadiul lucrărilor realizate era următorul:
Pe Subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri stadiul fizic al execuției lucrărilor a ajuns la 75%. Sectorul este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este luna martie 2023.
Pe Subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 79%. Acesta este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Contractul a fost semnat în mai 2017, iar termenul de finalizare estimat este luna martie 2023.
Pe Subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 57%. Este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks. Contractul a fost semnat în noiembrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este decembrie 2023.
Pe Subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor era în octombrie de 68%. Este construit de Asocierea FCC – Astaldi (WeBuild, Italia) – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este septembrie 2023.
De la începutul anului 2018, cele patru tronsoane ale magistralei feroviare Simeria – Județul Arad (KM 614), în lungime de 141 de kilometri, se află în șantier.