Lukaşenko ironizează McDonald's, după ce a părăsit Belarus: Și noi știm să tăiem pâinea în două

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele belarus Aleksandr Lukaşenko a ironizat vineri McDonald's, care a părăsit țara, spunând că și angajații din Belarus știu să taie pâinea în două, scrie AFP.

Aleksandr Lukaşenko. Foto Epa Efe
Aleksandr Lukaşenko. Foto Epa Efe

Începând de pe 22 noiembrie, fast food-urile McDonald's din Belarus vor opera sub numele Vkusno i Tocika, lanţul rusesc care a preluat restaurantele grupului american în Rusia. Nicio explicaţie nu a fost furnizată.

"Mulţumesc lui Dumnezeu că pleacă", a reacţionat vineri Aleksandr Lukaşenko, în cadrul unei întâlniri cu angajaţi din sectorul agroalimentar. "Trebuie să facem noi înşine ceea ce făcea anterior McDonald's", a spus el, potrivit Agerpres

"Şi noi ştim să tăiem pâinea în două şi să punem înăuntru o bucată de carne, cartofi prăjiţi şi salată", a spus preşedintele belarus.

Franciza KSB Victory Restaurants, care operează restaurantele McDonald's în Belarus, a anunţat pe 11 noiembrie că acestea îşi vor schimba în curând numele în Vkusno i Tocika, ca în Rusia.

Primele restaurante ale acestei mărci şi-au deschis porţile în Rusia pe 12 iunie, înlocuind McDonald's, care a părăsit ţara drept reacţie la ofensiva Rusiei asupra Ucrainei declanşată pe 24 februarie.

Zeci de alte mărci occidentale au procedat la fel, precum Coca-Cola sau H&M şi Ikea.

Belarus este singurul aliat al Rusiei în acest conflict, punându-şi teritoriul la dispoziţia armatei ruse pentru a lansa un atac, în cele din urmă eşuat, asupra Kievului, capitala Ucrainei. 

McDonald's a vândut toate restaurantele din Rusia

Compania americană McDonald's a părăsit Rusia drept răspuns la campania militară a Moscovei în Ucraina, după ce Occidentul a impus un val de sancţiuni economice. Astfel, compania a vândut toate restaurantele pe care le deţinea unui licenţiat local în luna mai, aminteşte Reuters.

Restaurantele au început să se deschidă sub noul nume Vkusno & tochka, sau ”Delicios şi atât”, pe 12 iunie. Directorul executiv Oleg Paroev a declarat că lanţul de restaurante fast-food a vândut aproape 120.000 de burgeri în ziua inaugurării.

Noul proprietar a subliniat că standardele înalte de calitate vor fi menţinute sau chiar îmbunătăţite, iar consumatorii nu vor observa prea multe diferenţe. De atunci, compania a fost nevoită să recunoască că se confruntă cu o penurie de cartofi prăjiţi până în toamnă, dând vina pe o recolta slabă din Rusia şi problemele lanţului de aprovizionare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite