Lucrările la podul feroviar de la Grădiştea, finalizate în proporție de 80%. Când va fi redat circulației vechiul traseu spre Giurgiu

0
Publicat:

Stadiul fizic de execuţie a lucrărilor la Podul de la Grădiștea, între Vidra şi Comana, sunt de 80%, informează CFR SA, precizând când va fi redat circulației acest obiectiv.

Pod de cale ferată prăbușit
Vechiul pod feroviar peste Argeș, prăbușit

"Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Vidra şi Comana, inclusiv la noul pod de la Grădiştea, dar şi lucrările conexe de reparaţii la terasamente şi suprastructura feroviară între Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord Frontieră au ajuns la un stadiu fizic de 80%. Cu o întârziere cauzată de lucrările suplimentare de consolidare a terenului executate în localitatea Daia, dar şi de procesul de fabricare şi furnizare a unor componente metalice, lucrările feroviare pe întregul traseul Bucureşti Nord - Grădiştea - Giurgiu Nord se apropie de finalizare, iar din primăvara anului viitor constructorul ne asigură că trenurile vor circula pe noul pod feroviar de la Grădiştea", a anunţat CFR SA pe pagina de Facebook.

Conform sursei citate, Linia CF Vidra - Comana va avea 12 km de cale ferată modernizată, cu 24 de lucrări de artă şi două clădiri la standarde europene pentru publicul călător.

"Între Vidra şi Comana, traseul căii ferate, în lungime de 12,02 km, va avea 4 poduri feroviare, 2 viaducte cu 27 de deschideri, în direcţia Giurgiu, respectiv 8 deschideri, în direcţia Bucureşti, 10 podeţe, 8 subtraversări (tip C2) pentru mamifere mici şi două clădiri noi pentru publicul călător - PO Grădiştea şi Hm Comana, compartimentate cu spaţii interioare moderne - săli de aşteptare, grupuri sanitare, case de bilete - dar şi peroane cu lungimi cuprinse între 150 m şi 250 m şi lăţimea de 3 metri, scări, rampe şi refugii, inclusiv facilităţi de acces pentru persoanele cu dizabilităţi", susţin reprezentanţii CFR SA. 

Podul feroviar de la Grădiştea a fost demolat spre finalul anului 2021, la aproape 16 ani de când s-a prăbușit. CFR SA şi compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie 2020, contractul pentru ”modernizarea liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulaţiei feroviare pe podul CF peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ, contract în valoare de 472 milioane lei fără TVA, finanţat din fonduri nerambursabile.

Date despre proiect

Obiectivul general al investiţiei Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ, prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare, pe linia de cale ferată dintre staţiile Vidra şi Comana (inclusiv staţia Comana), de la km 18+180 (capătul Y al staţiei Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al staţiei Comana), un traseu în lungime de 12,02 km cu 6 lucrări de artă (4 poduri şi 2 viaducte):

- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiştea;

- pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m;

- viaducte de acces, de la km 23+201, până la km 24+554.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite