Lidl detronează reţeaua - soră Kaufland şi devine liderul pieţei locale de retail

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Majoritatea românilor şi-au făcut cumpărăturile de la discounterul Lidl, anul trecut, acesta devenind liderul pieţei de retail alimentar din ţara noastră, detronând rivalul Kaufland, parte din acelaşi grup german.

Schimbarea are loc  după un deceniu de supremaţie Kaufland  şi la 10 ani de la intrarea oficială a Lidl pe piaţa locală prin preluarea Plus Discount.

Lidl, parte a grupului Schwarz, a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 12,86 miliarde de lei, la venituri de 12,98 miliarde de lei şi cheltuieli de 12 miliarde de lei. Compania, cu 8.779 de angajaţi, a înregistrat un profit net de 756,3 milioane de lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor, transmite Retail.ro.

În 2019, Lidl a avut afaceri de 9,7 miliarde de lei şi un profit net de 491 de milioane de lei, cu puţin peste 7.400 de angajaţi.

În schimb, Kaufland, parte din acelaşi grup Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 12,83 miliarde de lei şi un profit de 970 de milioane de lei. Compania a încheiat anul cu 13.108 angajaţi.

Anul anterior, Kaufland a avut afaceri de 11,8 miliarde de lei, un profit de 992 de milioane de lei şi aproape 12.500 de angajaţi. Compania e prezentă local din 2005.

Francezii de la Carrefour se plasează pe locul al treilea în clasament, cu afaceri nete de 9 miliarde de lei, un profit de 235 de milioane de lei şi 10.523 de angajaţi. Afacerile francezilor au crescut în România, de la 8,2 miliarde de lei, în 2019.

În prezent, retailerul german Lidl are deschise în România peste 270 de magazine şi 5 centre logistice, în timp de Kaufland a deschis 143 de unităţi în ţară. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite