Kilometrii „blestemaţi” ai Autostrăzii Transilvania: Se reia licitaţia pentru secţiunea Chiribiş-Biharia

0
0
biharia chiribis autostrada transilvaniei foto fb api

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat reluarea licitaţiei pentru construirea secţiunii Chiribiş-Biharia a Autostrăzii Transilvania şi a precizat că perioada maximă de proiectare stabilită prin contract va fi de 6 luni iar cea pentru execuţia lucrărilor  de 18 luni.

„Contractul pentru construirea secţiunii Chiribiş-Biharia a Autostrăzii Transilvania va fi lansat din nou în licitaţie! CNAIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentaţia de atribuire a contractului pentru proiectarea şi execuţia celor 28,55 km ai acestei secţiuni care face parte din Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Facebook.

El a adăugat că perioada maximă de proiectare stabilită prin contract va fi de 6 luni iar cea pentru execuţia lucrărilor va fi de 18 luni.

„După validarea documentaţiei, CNAIR va putea lansa licitaţia propriu-zisă”, a completat Grindeanu.

Miercuri seară, Asociaţia Pro Infrastructură scria despre un „record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri „blestemaţi”.

„Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a... patra”, au scris, miercuri seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Aceştia afirmă că sperau ca a treia oară să fie cu noroc.

„Nu a fost să fie. Erbaşu, câştigătorul iniţial, a fost contestat şi contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câştigat definitiv descalificarea ofertei Erbaşu. Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. Motivul? Din ce informaţii avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiş-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienţei similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere”, au mai transmis reprezentanţii ONG-ului.

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite