Drumul Expres Craiova-Piteşti întârzie cu cel puţin un an. CNAIR a anulat licitaţia pentru tronsonul 3 şi „aceeaşi soartă o va avea şi lotul 4“

Drumul Expres Craiova-Piteşti
întârzie cu cel puţin un an. CNAIR a anulat licitaţia pentru tronsonul 3 şi
„aceeaşi soartă o va avea şi lotul 4“

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 3 al Drumului Expres Craiova-Piteşti a fost anulată de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar specialiştii din domeniu susţin că aceeaşi soartă o va avea şi lotul 4. Drept urmare, întârzierile sunt de un an, estimează CNAIR, în timp ce Pro Infrastructura spune că sunt de 17 luni.

„CNAIR a anulat licitaţia pentru tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova-Piteşti. Comunicările au fost trimise către ofertanţi în 18.02.2019. Aceeaşi soartă o va avea şi lotul 4. În total avem 63,5 km în plop. Deşi am spus de nenumărate ori că se va ajunge aici, am fost ignoraţi. Prostia şi fuga de răspundere a iresponsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se traduc în minim 17 luni de întârziere a proiectului!”, scrie Asociaţia Pro Infrastructura, pe Facebook.

Licitaţiile pentru proiectare şi execuţie pentru cele două tronsoane licitaţiile au fost lansate în data de 8 iulie 2017.

Compania Strabag a depus contestaţii la ambele tronsoane înainte de deschiderea ofertelor, acuzând CNAIR de nereguli în documentaţia tehnică. Strabag a primit ulterior câştig de cauză în instanţă, CNAIR fiind obligată să ia măsuri de remediere şi să amâne data depunerii ofertelor.

Însă, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, CNAIR nu a aşteptat decizia definitivă a judecătorilor şi a deschis ofertele, astfel că hotărârea instanţei nu a putut fi pusă în aplicare.

„Rezultatul? Anularea licitaţiei! În loc să-şi asume greşeala, anulând imediat licitaţia şi repornind procedura, iresponsabilii CNAIR au mers până în pânzele albe, atacând pe cale extraordinară, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ), fără a avea sorţi de izbândă. Recursurile CNAIR au fost respinse de ÎCCJ”, arată Asociaţia.

Pro Infrastructura reaminteşte că a prezis încă din decembrie 2017 deznodământul, când avertiza că procedurile de licitaţie lansate sunt toate amânate în repetate rânduri şi unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătoreşti, precum în cazul Drumului Expres Craiova-Piteşti. Reprezentanţii Asociaţiei mai avertizau, în iulie 2017, că proiectul Craiova-Piteşti este lansat în grabă, pe baza unui studiu de fezabilitate vechi, lacunar şi cu o documentaţie de licitaţie de foarte slabă calitate.

„Adunăm cel puţin 17 luni suplimentare în care şoferii îşi vor risca viaţa. Nervi tociţi, timp pierdut, bani irosiţi şi oportunităţi ratate fiindcă oficialii CNAIR suferă de prostie cronică şi încăpăţânare acută”, acuză Asociaţia Pro Infrastructură.

Ce spune CNAIR

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat ulterior la Digi24 că licitaţia nu este blocată, iar CNAIR a reluat procedura.

„În luna mai dorim să relansăm în SICAP licitaţia şi dacă lucrurile merg bine şi nu mai avem contestaţii o să reuşim până la finalul anului să semnăm contractul”, a declarat Şerbănescu. 

El nu a putut să explice, însă, de ce este aşa de sigur că nu vor exista contestaţii. Şerbănescu a precizat doar că i se pare neclar de ce CNAIR a câştigat în instanţă contestaţiile privind loturile 1 şi 2, dar a pierdut în privinţa lotului 3 pe aceeaşi speţă.

Ionuţ Ciurea, director executiv Asociaţia Pro Infrastructură, susţine însă că „evident că nu este aceeaşi speţă, sunt discuţii pe documentaţia tehnică”.

Reprezentantul CNAIR a estimat că „s-a întârziat cu un an”, în timp ce Asociaţia Pro Infrastructură susţine că se întârzie de fapt cu 17 luni.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările