Încă un mall pe harta Bucureştiului: Veranda îşi deschide porţile - INFOGRAFIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ieri

Mallul din zona Bucur Obor, controlat de familia de antreprenori locali Pogonaru, îşi deschide astăzi porţile şi va spori concurenţa deja acerbă din zona de est a Capitalei. Cu o suprafaţă închiriabilă de 30.000 de metri pătraţi, Veranda Mall va găzdui peste 100 de magazine.

Pe harta mallurilor din Bucureşti se va afla de astăzi şi Veranda Mall, proiect dezvoltat de familia de antreprenori locali Pogonaru, în urma unei investiţii totale de 60 de milioane de euro, amplasat în zona Bucur Obor. 

Veranda Mall îşi deschide porţile la mai puţin de două luni de la inaugurarea ParkLake, proiect dezvoltat în vecinătatea Parcului Titan de portughezii de la Sonae Sierra şi de grupul de investiţii irlandez Caelum Development, cele două sporind concurenţa în zona de est a Capitalei.  

Peste 100 de magazine 

În zona Bucur Obor din Sectorul 2 al Bucureştiului nu mai este niciun centru comercial modern şi niciun mall, ci doar magazinul Obor. Veranda Mall are o suprafaţă închiriabilă de aproximativ 30.000 de metri pătraţi, investiţia totală ridicându-se la 60 de milioane de euro. 

Cel mai mare chiriaş al mallului familiei Pogonaru este hipermarketul Carrefour, care ocupă 10.000 de metri pătraţi din suprafaţă, urmat de magazinul H&M, pe 2.200 de metri pătraţi. Mallul va găzdui peste 100 de magazine, restaurante şi cafenele. Printre brandurile de fashion ce vor fi prezente în Veranda se numără H&M, CCC, Deichmann, Piazza Italia sau Pimkie, alături de care se va afla şi retailerul german C&A, care va ocupa o suprafaţă de peste 1.600 de metri pătraţi. Altex, reţeaua naţională de electronice, electrocasnice şi IT&C, va deschide în centrul comercial un magazin de 600 de metri pătraţi.

Centrul comercial va avea o parcare de 1.200 de locuri şi un spaţiu verde de 15.000 de metri pătraţi, care iarna va găzdui un patinoar şi un târg de sărbători, iar vara este destinat relaxării şi petrecerii timpului liber.

Se încinge concurenţa

Marii dezvoltatori imobiliari specializaţi în proiecte de retail au sesizat potenţialul ridicat pe care îl are Bucureştiul şi au căpătat curaj în ceea ce priveşte construcţia de centre comerciale. Cu o populaţie de aproape 1,9 milioane de locuitori, capitala României are o densitate de 8.500 de locuitori pe kilometrul pătrat, cifră care atrage atenţia celor specializaţi pe sectorul de comerţ. Bucureştiul numără în prezent 10 malluri.

Odată cu deschiderea Veranda Mall în zona Bucur Obor şi a ParkLake în zona Titan, concurenţa pe piaţa mallurilor devine şi mai strânsă. Distanţa dintre Veranda Mall şi ParkLake este mai mică de 6 kilometri. Iar la mai puţin de cinci kilometri de ParkLake sunt amplasate alte trei malluri: Mega Mall, dezvoltat de fondul sud-african NEPI, Bucureşti Mall, primul mall din Capitală, inaugurat de turcii de la Anchor Grup în 1999, şi Sun Plaza, dezvoltat de S Immo. Mega Mall a fost inaugurat în 2015 şi are o suprafaţă închiriabilă puţin mai mare decât ParkLake, respectiv 72.000 de metri pătraţi. Compania care îl administrează, ELJ Vatra SRL, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 17 milioane de euro, potrivit datelor de pe portalul Ministerului Finanţelor.

Foarte aproape, la mai puţin de trei kilometri de ParkLake, se află şi Bucureşti Mall, cel mai vechi centru comercial de mari dimensiuni din România (37.000 de metri pătraţi). Deschis de Anchor Grup în 1999, cifra de afaceri Bucureşti Mall a depăşit anul trecut 11 milioane de euro. Tot la mai puţin de cinci kilometri, dar poziţionat mai mult în zona de sud a Capitalei, se află Sun Plaza, centru comercial cu o suprafaţă închiriabilă de 81.000 de metri pătraţi, inaugurat de fondul austriac S Immo în anul 2010.

În zona Cotroceni-Politehnica, partea de vest a Capitalei, AFI Palace Cotroceni deţine supremaţia, cu afaceri de peste 33 de milioane de euro anul trecut. Deschis în 2009, AFI Palace Cotroceni a luat faţa mallului Plaza România, aflat la mai puţin de 1,5 kilometri distanţă.

În partea de nord a Capitalei se află Băneasa Shopping City, cu o suprafaţă închiriabilă de 85.000 de metri pătraţi, incluzând şi hipermarketul Carrefour. Inaugurat în 2008, mallul a avut anul trecut afaceri de 46,4 milioane de euro. Tot în nordul Bucureştiului, în cartierul Floreasca, a fost inaugurat în 2013 Promenada Mall, cu afaceri de 14,4 milioane de euro anul trecut. De altfel, Promenada Mall este la mai puţin de cinci kilometri distanţă de Veranda. 

harta malluri
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite