Impozitul la maşinile ARO, luat la ochi de Comisia Europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proprietarii maşinilor de teren de fabricaţie autohtonă plătesc o taxă anuală mai mică decât poseorii unor autoturisme similare din import În afara taxării dividendelor, considerată

Proprietarii maşinilor de teren de fabricaţie autohtonă plătesc o taxă anuală mai mică decât poseorii unor autoturisme similare din import

În afara taxării dividendelor, considerată discriminatorie, autorităţile române trebuie să rezolve urgent şi problema impozitului anual perceput posesorilor de ARO.

Ministerul Economiei şi Finanţelor a primit recent din partea Comisiei Europene o scrisoare prin care se solicită autorităţilor de la Bucureşti amănunte referitoare la sistemul de impozitare a autovehiculelor de teren din producţie internă.

Reprezentanţii europeni vor să ştie mai precis dacă prevederea legală este încă în vigoare, respectiv dacă, în acest moment, impozitul anual perceput posesorilor de autovehicule ARO este altul decât cel încasat de la proprietarii autovehiculelor de teren din import.Potrivit art. 263 alin. 2 din Codul Fiscal în vigoare, impozitarea autovehiculelor de teren din producţia internă (n.r. - în acest moment, ARO este singura maşină care se încadrează) reprezintă o excepţie.

Impozitul la ARO, mai mic

Mai exact, acest tip de maşină este impozitat diferenţiat, cu sume mai mici, comparativ cu alte autovehicule de acelaşi tip. Spre exemplu, pentru un ARO, impozitul este de la 1 ianuarie 2007 de 25 de lei pentru fiecare grupă de 200 de cmc.

Astfel, pentru un ARO de 2.438 cmc s-a plătit în acest an un impozit de aproximativ 300 de lei, în timp ce pentru o altă maşină cu o capacitate cilindrică între 2001 şi 2600 cmc inclusiv impozitul anual este de 30 lei pentru fiecare grupă de 200 cmc sau fracţiune din aceasta.

"Singura solicitare a CE în acest caz ar putea fi eliminarea excepţiei, respectiv tratarea autoturismelor de teren din producţie internă la fel ca orice alt autovehicul", au precizat pentru "Adevărul" surse guvernamentale.

Aro, impozitat cu 2.000 de lei

Odată cu eliminarea excepţiei, un ARO de 3200 cmc, cel mai mare model fabricat, ar putea fi impozitat la fel ca un Mitsubishi Pajero din 2003 cu o capacitate cilindrică identică, respectiv cu 120 de lei/fiecare grupă de 200 cmc. Pentru un ARO care valorează de cele mai multe ori câteva sute de euro, impozitul ar putea ajunge astfel la aproximativ 2.000 de lei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite