Imaginea Romaniei - asociata si cu vinul de calitate, nu doar cu Dracula sau Hagi
0Potrivit unui studiu comandat de guvern, marea majoritate a cetatenilor straini identifica Romania cu Dracula, Hagi si Nadia Comaneci. Din imaginea Romaniei pe plan international lipsesc aproape cu
Potrivit unui studiu comandat de guvern, marea majoritate a cetatenilor straini identifica Romania cu Dracula, Hagi si Nadia Comaneci. Din imaginea Romaniei pe plan international lipsesc aproape cu desavarsire produsele comerciale. Analiza experientei internationale releva faptul ca tara noastra este dezavantajata in competitia internationala prin nepracticarea constructiei de sigla recunoscuta pe plan international. La sfarsitul saptamanii trecute, la initiativa Departamentului de Comert Exterior si Promovare Economica a fost declansata "Promovarea externa sub sigla unica a produselor romanesti de calitate si excelenta din domeniul vie-vin". Vinul, prin potentialul sau promotional, poate fi un excelent vector de imagine al Romaniei in exterior, apreciaza Adrian Mitu, secretar de stat in Ministerul Afacerilor Externe. Cu toate ca vinurile romanesti sunt deseori mai bune decat cele straine, promovarea lor nu s-a ridicat deloc la nivelul cerut de concurenta de pe pietele externe. Asociatia producatorilor si exportatorilor de vinuri din Romania (APEV) considera ca lansarea de catre guvern a programului de promovare externa sub sigla comuna poate fi cel mai bine fructificat prin promovarea vinului, un produs care se evidentiaza in oferta de export a Romaniei. Astfel de programe exista si s-au bucurat de succes pe piata mondiala. Poate cel mai elocvent exemplu este cel al sigiliului Galo Nero, al vinurilor italiene Chianti Classico, introdus de Consortiul Chianti. Daca pana acum 10-15 ani vinurile de Chianti erau considerate vinuri de masa, fara pretentii, vandute la cca 5 USD/sticla, astazi, dupa introducerea sigiliului Galo Nero, care presupune o gestiune si un control strict al calitatii vinurilor, pentru a se califica sa primeasca acest sigiliu, pretul de vanzare a ajuns la 50 USD/sticla. Constructia de sigla nu presupune asadar doar aplicarea unei simple etichete, ci un intreg sistem de certificare a excelentei necesar pentru utilizarea acestui concept de marketing. Sigiliul vinurilor romanesti va fi garantia calitatii acestora. Lansarea programului AURO se va face in cursul anului viitor, la trei mari manifestari internationale: ProWein Dusseldorf - martie 2003, London Wine Trade Fair - mai 2003 si VINEXPO Bordeau - iunie 2003.