Furnizorii de energie electrică, verificați de Protecția Consumatorului

0
Publicat:

În urma numeroaselor reclamații cu privire la facturile uriașe primite de români în ultima perioadă, ANPC a anunțat că a declanșat controale la nivel național asupra furnizorilor de energie electrică.

ANPC verifică din nou furnizorii de energie electrică. Foto arhiva Adevărul
ANPC verifică din nou furnizorii de energie electrică. Foto arhiva Adevărul

În contextul creșterii numărului de reclamații înregistrate de la consumatori în ceea ce privește modul de calculare a facturilor la energie electrică, din ultima perioadă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat deja o serie de acțiuni de control, la nivelul întregii țări, în acest domeniu, ca urmare a unei tematici naționale”, a informat ANPC.

Controalele comisarilor ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică și verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce privește calcularea facturilor emise de aceștia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă.

Autoritatea menționează că, pentru a putea stabili dacă reclamațiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizează cu mare atenție toate documentele necesare, în fiecare caz în parte.

„De aceea, reamintim consumatorilor că procedura pe care îi rugăm să o urmeze, atunci când au o nemulțumire legată de modul în care a fost realizată factura de consum, presupune să ia, mai întâi, legătura cu operatorul economic care furnizează acest serviciu, iar dacă acest dialog sau informațiile primite nu sunt satisfăcătoare, pentru consumator, acesta să completeze formularul de sesizare de pe site-ul instituției, www.anpc.ro .

În cazul în care consumatorii au aviz de deconectare și se consideră nedreptățiți, îi invităm să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro, cu caracter urgent”, a anunțat autoritatea.

ANPC a înființat Comandamentul pentru Energie

În ianuarie 2022, în urma miilor de reclamații privind facturarea consumului de energie electrică şi gaze naturale, ANPC a înființat Comandamentul pentru Energie, structură special creată va reuni comisari din toată ţara, alcătuindu-se echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamaţii din partea cetăţenilor este mai mare, pentru a putea efectua verificările necesare cu celeritate.

Pentru îmbunătăţirea comunicării cu consumatorii, pe tema energiei electrice şi a gazelor naturale, în toată această perioadă, vor funcţiona un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate.

Pentru reclamaţii, consumatorii sunt invitaţi să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite