Fraudarea societăţilor de leasing devine tot mai sofisticată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Contractele păguboase au adus anul trecut pierderi de 2,5 milioane de euro companiilor din domeniu Pierderile societăţilor de leasing sunt în creştere ca urmare a dezvoltării tehnicilor de

Contractele păguboase au adus anul trecut pierderi de 2,5 milioane de euro companiilor din domeniu

Pierderile societăţilor de leasing sunt în creştere ca urmare a dezvoltării tehnicilor de fraudare, iar recuperarea banilor devine din ce în ce mai grea, chiar dacă se apelează la firmele de recuperare a bunurilor finanţate.

Pe măsură ce piaţa de leasing de la noi se dezvoltă, tentativele de fraudare devin tot mai sofisticate, iar companiile resimt acest fenomen prin pierderi care cresc de la an la an.

Ioan Oţelea, director seviciului de recuperare a debitelor la UniCredit Leasing ne-a spus că anul trecut pierderile înregistrate de societăţile de leasing se ridică la 2,5 milioane de euro, din care 1,5 milioane în ultimele luni ale anului.

Iar pentru anul acesta perspectiva este negativă, de creştere a numărului de tentative de fraudare. Laurenţiu Boiangiu, director de operaţiuni în cadrul UniCredit Leasing explică fenomenul ca urmare a "specializării" şi a folosirii de "şabloane" de către clienţii de rea credinţă.

Schema generală utilizată pentru a frauda este atât de sofisticată încât societăţile de leasing uneori nici nu ştiu dacă au de a face cu un client onest sau nu. Potrivit lui Laurenţiu Boiangiu un investitor crează mai multe societăţi active dintre care ulterior unele vor juca rolul de vânzători de produse iar altele vor fi utilizatori.

Vânzătorul va contacta o societate de leasing şi va recomanda utilizatorul fără a menţiona legătura dintre acestea, societatea de leasing va finanţa tranzacţia dar nu va mai primi banii de la firma de destinaţie a produsului. În cazul unor asemenea clienţi, este destul de dificil de aflat intenţia lor şi de aceea societăţile de leasing sunt nevoite să analizeze foarte atent firmele.

Laurenţiu Boinagiu recomandă analizarea tranzacţiei din punct de vedere al furnizorului şi cunoaşterea istoricului asociaţilor, activitatea companiei, capitalul social şi patrimoniul, nivelul şi valoarea creditelor obţinute de la alte instituţii financiare, serviciile post-livrare oferite, experienţa proprie cu acest furnizor, cât si experienţa celorlalte instituţii finan­ciare.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite