Ford înregistrează pierderi uriașe, de circa 6 miliarde de dolari, pe segmentul mașinilor electrice
0Producătorul auto Ford a anunțat pierderi uriașe de 6 miliarde de dolari pe segmentul mașinilor electrice, în perioada 2021 - 2023, dar estimează că va ieși pe profit în 2026.
Ford Motor Co (F.N) se așteaptă ca unitatea sa de afaceri pentru vehicule electrice să piardă 3 miliarde de dolari în acest an, dar speră că va atinge o marjă înainte de impozitare de 8% până la sfârșitul anului 2026, a spus compania, potrivit Reuters.
Pierderea proiectată a fost dezvăluită înaintea unui briefing pentru investitori și analiști, pentru a discuta detaliile despre noul format de raportare financiară al producătorului auto.
Începând cu rezultatele trimestrului I, care vor fi anunțate pe 2 mai, Ford va începe raportarea pe unități de afaceri pentru Model e (vehicule electrice), Blue (vehicule cu ardere) și Pro (vehicule comerciale și servicii), a informat compania.
Pierderi de 6 miliarde de dolari în trei ani
Ford estimează că pierderea cumulată de trei ani a modelului e din 2021-2023 este de 6 miliarde de dolari, inclusiv o pierdere pro-forma anul trecut de 2,1 miliarde de dolari, dar se așteaptă ca unitatea să fie profitabilă înainte de impozitare înainte de sfârșitul anului 2026.
Directorul financiar John Lawler a spus că Ford nu va mai evidenția rezultatele financiare pe regiune, ci doar pe unități de afaceri, pentru că „așa conducem compania acum”.
El a spus că Ford va oferi date privind vânzările trimestriale și anuale și cota de piață pentru primele cinci piețe globale ale companiei, dar nu va mai raporta pe regiune.
Anul trecut, Ford a avut o pierdere înainte de impozitare de 600 de milioane de dolari în China, a avut pragul de echilibru în Europa și a înregistrat un profit modest de 400 de milioane de dolari în America de Sud, majoritatea câștigurilor sale înainte de dobânzi și impozite - 9,2 miliarde de dolari - provenind din America de Nord.
Pe segmentul vehiculelor comerciale, profitul așteptat este de 6 miliarde de dolari
Compania se așteaptă ca afacerea cu vehicule comerciale Ford Pro să aproape dubleze profitul înainte de impozitare în acest an, la 6 miliarde de dolari, în timp ce afacerea tradițională Ford Blue ar trebui să înregistreze o creștere modestă la 7 miliarde de dolari.
Lawler a reafirmat ținta companiei de o marjă EBIT ajustată de 10% până la sfârșitul anului 2026.
El a spus că producătorul auto va avea capacitatea globală de a construi 600.000 de vehicule electrice până la sfârșitul lui 2023 și 2 milioane până la sfârșitul lui 2026 - „și intenționăm să folosim pe deplin această capacitate”.